Re: HDD 120gb

Autor: Tommy Cobalt <t_cobalt_odspamiacz__at_o2.pl>
Data: Fri 18 Jun 2004 - 12:00:45 MET DST

Użytkownik "g!b" <gib@chello.pl> napisał w wiadomości
news:0VxAc.92255$vP.47280@news.chello.at...
> Witam
>
> Właśnie stoję przed dylematem jaki dysk 120gb wybrać.
> Jak na razie zastanawiam sie nad dwoma:
> -Samsung 120GB, 7200, ATA/100, 8MB cache
> -Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB cache
> Chodzi mi o dysk szybki, cichy i żeby sie nie grzał.
> Może co innego możecie polecić oprócz tej dwójki co wymieniłem
>
> Za wszystkie sugestie z góry dziękuję
> Pozdrawiam
> --
> g!b

Trochę zaskakuje mnie nieobecność WD-ków...
Imho osobiście uważam Seagate'a za bardzo dobry wybór, ale według
moich informacji po niewielkim przewrocie na rynku producentów
głowic Seagate'y 120 GB, zwłaszcza SATA są baardzo głośne. Wszelkie
wyciszenie jest nie tylko skuteczne, ale do normalnej pracy konieczne.

Co do Samsungów - dysków powyżej 60GB tej firmy nie miałem w ręku,
ale mam o nich dobre zdanie. Jestem w posiadaniu dysku 4 GB, któy po
przekroczeniu swojego MTBF o 80% jest dalej sprawny, a chodzi
24/7/365. Z żadnym z moich Samsungów nie było nigdy problemów.
Poza tym S. ma bardzo dobrą opinię na innych rynku. Wybrałbym
jego właśnie.

Gdyby jeszcze był WD... W tej chwili wszystkie moje dyski poza owym
czterogigowcem to WD (WD400JB, 2xWD800JB, WD1600JB, WD740GD),
I wszystkie śmigają, są cichsze od każdego Seagate'a, którego miałem okazję
gościć w swoim komputerze. Niestety im większy, tym cieplejszy, ale że ich
dużo jest to i tak dodatkowo je chłodzę (jednen wolny slot między każdą parą
w koszu, radiator doklejony na każdy i wolnoobrotowe wentylatory), trzymają
około 40 (40GB), 47 (160GB) stopni.

Pozdrawiam,
T.C.