Re: Jaki LCD 15 cali ???

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz <tom_at_a3.pl>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 22:24:47 MET DST

>Ty chyba zapomniałeś że LCD pracuje najlepiej w jednej rozdzielczości, w
>jednej częstotliwości odświeżania.
>Jak zmienisz parametry to nigdy nie
>będzie tak dobrze widać jak w tych zalecanych.

Nie czepiaj się, proszę oczywistych rzeczy...
Parametr "częstotliwość" występuje nie tylko jako "częstotliwość
odświeżania". Analogowy sygnał wizyjny jest konstruowany jako zmienny
przebieg elektryczny. Wielkość "częstotliwość" jest wyznacznikiem
wzajemnie powiązanych cech tegoż sygnału. Tworzenie obrazu na
monitorze jest wynikiem różnych "częstotliwosci" jego, nazwijmy to
"elementów składowych". Wystarczy, że gra lub cokolwiek zmieni nieco
tryb video i zmienia się wzajemna "kompozycja częstotliwosci" sygnału.
Różne monitory różnie sobie radzą w takich warunkach.

>Co ma do rzeczy interfejs ? Bo nie rozumiem ? Analogowy interfejs sie
>niczym nie różni od cyfrowego dla mnie. Różnice są praktycznie nie
>zauważalne przy dobrych monitorach !

Zmiany trybów graficznych i związane z tym niekorzystne zjawiska
dotyczą własnie interfejsu analogowego i w tym kontakście zalecałem
przyjrzenie się potencjalnemu nowemu nabytkowi. Załóżmy przypadek że
ktoś omyłkowo zmieni sobie tryb graficzny na taki spoza zakresu
akceptowalnego przez monitor, co przy DVI nie ma miejsca. Co się
stanie? Proponuję zapoznać się z kilkoma róznymi monitorami i
zrozumiesz o co mi chodzi.

Oczywiście co do jakości obrazu masz całkowitą słuszność. Jakość przy
zachowaniu sensownej klasy sprzetu (karta-kabel-monitor) nie różni się
na obu typach interfejsów.

Pozdrawiam

--
Tom