Re: znikajacy dysk

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 20:54:00 MET DST

Proces shadizar <shadizar@no-spam.op.pl> zwrócił błąd:

> po okolo 30 minutach pracy komputera zawiesza mi sie komputer (aczkolwie
> k nie zawsze)
> i co ustalilem z powodu znikajacego dysku
> [...]
> po restarcie komptera w bios wykrywa jakies krzaczki w nazwie zamiast
> poprawnie :
> WDC WD800BB-00FRA0, ATA DISK drive 80GB
> dysk jest podlaczony na drugim kontrolerze IDE - ATA jako master razem z
> nagrywarka CDRW

Czy po restarcie zdarza sie, ze ten dysk jest nie wykrywany czy zawsze sa
krzaki zamiast nazwy? Nagrywarka jest slave?

> Soltek 75FRN2-RL nVidia nForce2 SPP + Raid
> na pierwszym kontrolerze caly czas pracuja dysk 120GB master, 80GB slave

Rozumiem, ze kontoler raidowy nie jest w uzyciu?

Coz, mialem podobne objawy ale na zupelnie innej plycie (Asusa z P4). Jesli
plyta nie jest walnieta to powodem moze byc slaby zasilacz (wiem, ze to
nudne, ale prawdziwe). Co wiecej takie cos moze zupelnie zepsuc dysk, jak w
moim przypadku (i to trzy razy). Jesli mozesz, to sprawdz komputer z innym,
mocnym zasilaczem. Mozesz tez dodatkowo sprawdzic miernikiem napiecia w
czasie pracy.

O plycie Solteka, ktora sam mam, moge powiedziec tylko ze potrzebuje
zasilacza dajacego stabilne napiecie, gdzyz jest na to dosc wrazliwa.

Zakladam, ze sprawdziles juz tasmy? Jesli problem zawsze jest z jednym
dyskiem, to mozesz je zamienic miejscami.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze