Re: ksiazki...

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sat 12 Jun 2004 - 16:43:54 MET DST

x4y4 <xxxxyyyy@op.pl> wrote:

> nie ale ceny niektorych oscyluja blisko tej kwoty: np: PC World
> Komputer PRO LINUX SUSE OFFICE SERVER 30 zl
> php solutions 29,80, hakin9 29,80.

            Dolicz sobie linux plusy z dystrybucjami - np: gdy wyszedl woody
kosztowal 56 albo 59 zl. Do tej pory mnie skreca jak sobie pomysle ze to w
domu kosztuje 6 x 0,70 zl = 4,20 zl + poltorej doby sciagania z linuxiso :/
Software sp. z o.o. stanowczo przegina z cena - wiekszosc znajomych
przestala ich kupowac wlasnie z tego powodu.

> Chociaz ze wzgledow prawnych dobrze raczej byloby sie wybrac do dobrej
> czytelni i tam sobie poczytac, a ewentualne ciekawe numery kupic.

            Tia, tyle tylo ze w czytelniach zazwyczaj funkcjonuje zestaw - chip
+ PC Word komp. + Komputer Swiat. O takim Linux Magazine mozna sobie
pomarzyc [a kosztuje slono]. Na szczescie sa Empiki itp. ;)

> Ja mam jeszcze taki trik :-). W moim miasteczku jest sobie miejsce
> gdzie mozna nabyc gazety wycofane juz ze sprzedazy. Zdaje sie ze sa to
> pisma, ktore sie nie sprzedaly

            Niestety to zalezy od lokalnego dystrybutora prasy. Np: w Warszawie
sa po atrakcyjnych cenach na kazdym dworcu a u mnie kioskarze usiluja
sprzedawac numery sprzed pol roku po cenie nominalnej [albo i wyzszej] lub
ew po 60-80% ceny ale pozbawione "mieska" - czyt. filmu na DVD. Bez
komentarza.

Najlepsze sa noty wydawcy kolo stopki redakcyjnej - np: "... Sprzedaz
numerow aktualnych i archiwalnych po cenie innej [niz ustalona przez
wydawce] jest nielegalna i grozi odpowiedzilnoscia karna" [to od Axel
Springer PL]. Bzdura na kolkach - co najwyzej w gre wchodzic moglaby
odpowiedzialnosc kontraktowa - jesli ja zastrzezono [i to miedzy wydawca
a dystrybutorem a a nie osoba trzecia jaka jest kioskarz itp]. Takie cos
mozna sprzedawac rownie dobrze i po 10 gr gdyby komus to sie opalcilo
[musi w koncu kupic ta makulature od wydawcy/dystrybutora]. Niestety
kioskarze i sprzedawcy prasy zwykle ludzmi specjalnie wyedukowanymi nie
sa wiec takie bzdury na nich dzialaja [podobnie jak niektore zapisy umowy
licencyjnej MS na przecietnego uzytkownika].

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 512MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; TV/FM PV-BT878+/wFM; SBLive1024&U.WS303/WG902