Re: Gwarancja na dysk twardy

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sat 12 Jun 2004 - 16:22:05 MET DST
Message-ID: <Xns9506A6813AFC6mbien@127.0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

Pati <pateson@onet.pl> wrote:

>> > Kupilem dysk WD 120 Gb na ktory formalnie przysluguje gwarancja 3
>> > letnia producenta - niemniej jednak od sklepu dostalem gwarancje 2
>> > letnia ??
> czy> to zgodne z prawem a przynajmniej ogolna zasada ??

            Jak najbardziej. Gwarancja jest stosunkiem umownym i mogli Ci dac na
dysk rownie dobrze 1 mies. lub wogole jej nie udzielic. Pytanie tylko kto
by wtedy kupil cokolwiek w takim sklepie.
            Zgodnosc z umowa ktora w obrocie konsumenckim zastapila rekojmie to
zupelnie inna sprawa. Nie moze byc wylaczona ani skrocona do mniej niz roku
a w braku innych postanowien roszczenie przysluguje przez 2 lata. Przez
pierwsze 6 mies. istnieje domniemanie wady tkwiacej w sprzedanym towarze.

> 2 lata w sklepie, jak padnie w trzecim roku zapłacisz za przesyłkę do
> servisu i też będzie nowy

            A gdybys jeszcze powiedzial jakiego serwisu? Bo np: Seagate kaze
sobie wysylac do Irlandii w takim opakowaniu [2 cale pianki z kazdej
strony] i warunkach ze po uwzglednieniu kosztow cala zabawa robi sie
srednio oplacalna w przypadku starszych dyskow.
            A dystrybutorzy [np: Action na Jana Kazimierza] nie chca przyjmowac
dyskow ktore przez nich przeszly [plomby] jesli dostarcza je inny podmiot
niz ten ktory je od nich wzial - maja nawet stosowny zapis w umowie.

-- 
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 512MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; TV/FM PV-BT878+/wFM; SBLive1024&U.WS303/WG902
EIDE: B.IV 80GB & B.5400.1 40 GB & CDRW Teac CD-W58E & DVD Toshiba SD-M1502
NET: LT1648C-TV5 V.92; COMPAQ NC3121 & RTL8180L 802.11b w/Hiperlink HL2419Y
Received on Sat Jun 12 16:45:17 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 12 Jun 2004 - 16:51:12 MET DST