Re: Kompletuję PC: SATA, LCD, UPS, itp.

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 10 Jun 2004 - 19:12:56 MET DST

"Paszczak" <szczapak@huga.pl> wrote in message
news:ca99go$oi7$1@opal.futuro.pl...
> Witam,
>
> Kompletuję dwa PC, które będą służyły do pracy (CAD elektroniczny -
> Altium/Protel) i mam kilka pytań typu 'co wybrać':
>
> 1. Procesor.

P4 - wieksza przepustowosc pamieci. Ewentualnie mozesz kupic Athlona 64 w
nadzieji, ze juz niedlugo bedzie Win 64bity i producent Twojego softu
udostepni 64bitowa wersje ;)

> 2. SATA czy ATA.

W pracy dysku nie zauwazysz roznicy, wiekszosc roznic to byl poziom
glosnosci jednych, etc. Natomiast sprawa przenosnosci dysku, czy tez
oczekiwania, ze kiedys do nowego kompa wetkniesz ten hdd tez Ciebie nie
dotyczy.

> 3. Karta graficzna z 2 DVI.

Matrox. Ew. jakas karta na Quadro.

> 4. Monitor LCD.

Jak Ciebie stac na Eizo, to bedzie to najlepszy wybor, jesli nie - to
przejrzyj parametry roznych producentow, prawie kazde ma pare modeli z
matrycami Samsunga ;)

> I monitor 15". Jaki?

tez jakis Samsung, wiesz porady sa ogolnikowe, bo i pytanie ogolnikowe, a
dokladniej to napisz czy masz budzet no-limit, czy limitem jest rozsadny
wspolczynnik cena/to_co_otrzymujemy, z ew. poprawka na +1000 zl jako granica
tolerancji, bo z kontekstu pytania to juz wywnioskowalem, ze nie ma byc to
sprzet dla calej rodziny na podkreconym Athlonie , ale moze sie okazac, ze
jednak masz jakies drastyczne ograniczenia budzetowe...

> 5. UPS
>
> Czym się różni np. Fideltronik od APC? Poza tym, że APC ma ładną
obudowę ;)
> Cena porównywalna, zarządzanie niepotrzebne. Sprzedawca (ten zaufany)
> poleca Fideltronika, a mi się APC podoba :)
Jak to napisales przy monitorach, chcesz VW czy Poloneza? :>
Ja mam APC, i ups jak to ups, nic do zarzucenia, no przydalby sie wykres
napiecia, a nie tylko jakie jest w tej chwili... Natomiast znajomy ma Evera,
to strasznie narzeka na soft, ktory dali...

> 6. Windows XP (o ile to TG ;) )

NTG, ale tylko Pro, naprawde Home nie nadaja sie do jakiejkolwiek
powazniejszej pracy.

Roznice sa chociazby takie, ze duzo mniej rzeczy tam skonfigurujesz, jak
chociazby zarzadzanie userami, a i ukrytych roznic jest duzo wiecej.
Generalnie juz lepiej kup Prof i Fideltronika niz Home i APC ;)))) Albo
zaoszczedz na grafice..

pozdrawiam
Zbyszek