Asus A7V8X+AthlonXP 2600+ + Radeon9000PRO+napędy = brak obrazu

Autor: Henio <mexykaniecWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Tue 08 Jun 2004 - 00:34:58 MET DST

Witam!

Mam następujący problem streszczony w temacie. Posiadam kompa na bazie płyty
A7V8X Gold (czyli z RAIDem, LANem, SATA, FireWire), kartę graficzną Gigabyte
Maya Radeon 9000PRO, oraz 4 napędy (2xHDD, DVD, oraz CD-R/RW). Do niedawna
sprzęt "napędzał" leciwy Duron 850 i wszystko chodziło jak się należy w
konfiguracji: IDE1: HDD Seagate 120; IDE2 - DVD Toshiba 48/16 + CD-R/RW Lite-ON
24x10x40, RAID: HDD Samsung 20... Kilka dni temu zmieniłem CPU na Athlona XP
2600+ i się zaczęło... Otóż przy starcie w takiej konfiguracji nie miałem
obrazu na ekranie. Co ciekawsze - uruchamiał się Windows, co słyszałem. Problem
z uruchamianiem znikał po odłączeniu DVD lub Samsunga - system ruszał bez
problemu. Po wielu próbach - udało mi się znaleźć JEDNĄ konfigurację, w której
komp startuje bez problemu: na pierwszym kontrolerze IDE wieszam: DVD (Toshiba)
+CD-R (Lite-On), na drugim - "twardziele" (Seagate 120 + Samsung 20).
Podejrzewałem zasilacz (300W) - ale pożyczyłem od Kumpla 350 - i było to samo.
Po załadowaniu system chodzi stabilnie, bez problemu można korzystać ze
wszystkich napędów, grafika również nie sprawia problemów. Powiem szczerze, że
zgłupiałem i dlatego pytam: Czy ktoś miał kiedyś styczność z podobnym
problemem, a jeśli tak - czy jest w stanie mi powiedzieć, o co w tym chodzi?
Czy przyczyną mogą być konflikty przerwań, czy raczej usterka podzespołu? A
może po prostu zaktualizować BIOS? Bo nie wiem, czego się jeszcze spodziewać...

Z góry dzięki za odpowiedzi!

--
Pozdrawiam!
Henio