Re: Dziwne resety - gdzie szukać problemu ?

Autor: Pawel S <pawel_at_xxx.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 16:35:32 MET DST

On Fri, 04 Jun 2004 10:08:31 +0200, Tygrysek wrote:

> IHMO Przyczyna leży nie po stronie zasilania (bo testowałeś odłączenie
> UPS-a od sieci i było OK) ale po stronie zewnętrznej - zakłócenia, jakie
> powstają przy zanikach i pojawianiu się napięcia. Na elektryce znam się
> mało, ale:
> 1. sprawdź, czy komputer i UPS są prawidłowo uziemione (bolec w gniazdku
> 220V)

Sprawdzę to jeszcze raz, na mój gust wszystko tam jest dobrze. Będę
musiał elektryka popytać, no ale to troszkę dziwne bo wcześniej był
stary komputer i chodził bez zająknięć mimo przerw w dostawie energii.
Czy możliwe jest że UPS jest za słaby ??

> 2. Obejrzyj sprzęt dookoła - czy coś może generować zakłócenia

Hmm, w pobliżu nie ma urządzeń coby mogło zakłócać - jest pod biurkiem.

> 3. Winna może być drukarka (która nie jest podłączona do UPS-a i o
> ile mi wiadomo jest niezalecane aby była podłączona) 4. spróbuj
> włożyć do komputera jakiś zasilacz (bo Codegen trudno nazwać
> zasilaczem).

Drukarka jest podłączona do _komputera_ a nie do UPS-a. Do UPS-a
podpiąłem stacje roboczą i monitor. W zasilaczu od komputera jest
wejście na dodatkowe zasilanie. I tu podpiąłem drukarkę - wtyczka jest
taka nietypowa (żeńskie wejście).

Szkoda że nie bardzo mam jak zasymulować zanik prądu :D Wtedy by sie
wyjaśniło na 100 % co gdzie nie tak jest.

Pozdrawiam Paweł S.