Re: Dziwne resety - gdzie szukać problemu ?

Autor: Tygrysek <taurus-ui.SKASUJ_TO_at_wp.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 10:08:31 MET DST

Użytkownik "Pawel S" <pawel@xxx.pl> napisał w wiadomości
news:pan.2004.06.04.07.44.05.446804@xxx.pl...
> Witam!

[...]
> [...]
> Komputer chodzi najczęściej pod trybem DOS (program do księgowości) i
> chodzi 24 h, w weekendy jest wyłączany. Niestety, gdy zanika na chwile
> prąd w biurze, to po włączeniu prądu, komputer nagle sie
> resetuje/dziwnie sie zachowuje. Elektryk powiedział że zasilanie do
> komputera było cały czas w tym czasie (ma osobne zasilanie, bo w hali
> był prąd)
> Nie rozumiem, czemu UPS tu nie zadziałał. Dawał piski (jakie ? nie
> wiem... bo to pracownikowi sie dzieje) Dla testów wyciągnąłem
> zasilanie z wtyczki na parę minut od UPS-a i UPS chodził tak jak

IHMO Przyczyna leży nie po stronie zasilania (bo testowałeś odłączenie
UPS-a od sieci i było OK) ale po stronie zewnętrznej - zakłócenia, jakie
powstają przy zanikach i pojawianiu się napięcia. Na elektryce znam się
mało, ale:
1. sprawdź, czy komputer i UPS są prawidłowo uziemione (bolec w gniazdku
220V)
2. Obejrzyj sprzęt dookoła - czy coś może generować zakłócenia
3. Winna może być drukarka (która nie jest podłączona do UPS-a i o ile mi
wiadomo jest niezalecane aby była podłączona)
4. spróbuj włożyć do komputera jakiś zasilacz (bo Codegen trudno nazwać
zasilaczem).

Pozrdawiam
Tygrysek