Re: Przeplot RAM

Autor: Wonder <jbaqre34_at_cbpmgn.sz>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 15:34:34 MET DST

> Tyle że chciałem trochę pogrzebać w BIOS i trochę mnie zaskoczyło, iż mogę
> wybierać pomiędzy: "no interleave", "2Bank", "4Bank". Opcję "no"
rozumiem -
> wyłączone i tyle. Nie rozumiem natomiast opcji "2Bank" i "4Bank". Kiedyś,
> jak pamiętam, bank to były dwa gniazda i na płycie były zwykle dawa banki,
> czyli razem cztery gniazda. Teraz patrzę na trzy gniazda i nijak nie
widzę,
> gdzie tu są cztery banki???

Można tak ustawić już przy jednej kostce. Tu chodzi o wewnętrzną organizację
pamięci. Komputer odczytuje dane z jednego banku, i w tym czasie ustawia
adres następnej danej w kolejnym banku. Mniej więcej tak to chyba działa. W
każdym razie im więcej banków, tym szybciej. Ustaw "4Bank", jeśli będzie
poprawnie działało (mało prawdopodobne że nie będzie), to tak zostaw.

Wonder