Przeplot RAM

Autor: Sławek <slawek_at_dev.null>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 10:49:11 MET DST

Mam płytę główną na KT266, trzy gniazdka na RAM - jednym siedzi DDR 256MHz
256KB, w drugim siedzi DDR 400MHz 256KB, trzecie puste. Problemów nie ma (a
bałem się, że dołożenie "za szybkiej" pamięci do nienajnowszej płyty może
sprawiać kłopoty) - system jest stabilny, wszystko ok.

Tyle że chciałem trochę pogrzebać w BIOS i trochę mnie zaskoczyło, iż mogę
wybierać pomiędzy: "no interleave", "2Bank", "4Bank". Opcję "no" rozumiem -
wyłączone i tyle. Nie rozumiem natomiast opcji "2Bank" i "4Bank". Kiedyś,
jak pamiętam, bank to były dwa gniazda i na płycie były zwykle dawa banki,
czyli razem cztery gniazda. Teraz patrzę na trzy gniazda i nijak nie widzę,
gdzie tu są cztery banki???

Ostatecznie może zostać tak jak jest - ale gdyby można było przyspieszyć o
te parę procent maszynkę - nie byłoby źle. Rozszyfrował ktoś z was o co
chodzi z tymi bankami?

TIA
Sławek