Re: Odp: Pady dysków :-(

Autor: Jacek Maciejewski (jacmac_at_tnij.go2.pl)
Data: Fri 30 Apr 2004 - 18:36:51 MET DST

> Bzdury Wasc gadasz. Bylem swiadkiem wielu padow dyskow z winy kiepskich
> zasilaczy. Co do tolerancji - no coz, skoro dysk sie zatrzymuje
> i rozpedza co jakis czas przy zasilaczu powiedzmy Codegena a dziala
> dobrze przy Chieftecu to jak myslisz, zostala przekroczona czy nie?

Myślę sobie że dyski konstruuje się tak że jeśli zasilacz nie wyrabia
to działa odpowiednie, przewidziane na tą okoliczność zabezpieczenie.
O ile w ogóle trzeba cokolwiek w dysku zabezpieczać na okoliczność
zbytniego spadku napięcia. Ja tam jakoś nie widzę związku pomiędzy
kilkunastoprocentowymi odchyłkami zasilania czy okresowym nawet jego
zanikiem a awaryjnością dysku. Jakby elektronika sypała się z takich
powodów...
A czego ty tam byłeś świadkiem to nie wiem. Wiem że wielu ludzi ulega
złudzeniom i przesądom (takie modne słówko - urban legend:) A jak
chcesz dalej dyskutować to proszę niezbicie udowodnić choć jeden
przypadek padu dysku związany z przekroczeniem tolerancji zasilania
powiedzmy o 20%
A odnośnie Codegena i Chiefteca to co powiesz na przypadek kompa
który śmiga na Codegenie 300W a nie chce nawet zabutować na Chieftecu
360W?

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440, Codegen 300W***