Re: Dyski na kontrolerze IDE[RAID] problem!!!

Autor: Fazi (fazilog_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 27 Apr 2004 - 11:10:33 MET DST

> chyba przeczytałeś instrukcje do raida i ustawiłeś oba dyski na Master
(nie
> na slave czy CS) i na osobnych taśmach ?
> NIe zaszkodzi też wejść do biosu raida i sprawdzić czy jest ustawiony
> odpowiedni tryb UDMA , nie wszystkie raidy robią to automatycznie .
> druga sprawa czy to samo pojawia się gdy odepniesz reszte urządzeń IDE1 i
> IDE2 ? podepnij same dyski an raidzie .
> Sterowniki do raida instalowałeś ? te windowsowe nie zawsze chcą dzialać .

Sterowniki do kontrolera Promise sa najnowsze, kontroler dziala jako IDE3 i
IDE4 - jednak dyski podpiete sa jako Master i Slave [Seagate i MAxtor] na
jednej tasmie. Mozliwe, ze to jest przyczyna problemow, w kazdym razie oba
dzialaja jako UDMA5.
Nie wiem czy instrukcja RAIDa ma tu cos na rzeczy skoro kontroler RAID jest
uzywany jako zwykly IDE - takie sa zainstalowane sterowniki (ATA133). No ale
konstrukcja moze wymagac faktycznie by podpiac je na osobnych kablac do IDE3
i IDE4.