Re: Piszczenie - wbrew logice !

Autor: axial (axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl)
Data: Mon 26 Apr 2004 - 14:46:32 MET DST

Użytkownik "azbest" <adamzz5_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Skoro tak mowisz...
> 2 x HD
> 1 x CD
> P4 2,8
> Ati Radeon 9100
> 2 x LAN
> 1 x snd
> 2 x coolery
>
> To malo ?
> Kurde, nie mam co dorzucic wiecej :(
> Franie podlaczyc ?
:-))
Na wpływ piszczenia ma wpływ tylko to co jest na płycie i włożone w sloty a
w szczególności katra graficzna.
HDD i inne peryferia nie mają wpływu, lecz mogą mieć wpływ pośredni,
włączanie/wyłączanie sterowników sprzętowych na płycie głównej...

> Nie wiem, czy to tez normalne, ale plyta z dyskiem, ale BEZ zasilania 24V
> (ten dodatkowy z 4zabkami od zasilacza do plyty) nie piszczy.

Komputer nie ma zasilania 24V, ten dodatkowy kabelek (12V) służy
do dodatkowego zasilania przetwornicy na 3,3V i innych dodatkowych
przetwornic napięcia np. dla AGP i procesora.
Twoja karta graf. nie jest "prądożerna" dlatego wyjęcie tego kabelka nie
powoduje skutków ubocznych, ale do czasu....
Przetwornicz ma zależność pomiędzy obciążeniem a częstotliwością pracy:
im wyższe obciążenie tym wyższa częstotliwość pracy przetwornicy i
odwrotnie...
Przy projektowaniu przetwornicy trzeba iść na kompromis...
bo musi ona dostarczyć prądu dla FX5200 jak i dla GF5950 (kilka razy więcej)
przy małym obciążeniu częstotliwość pracy przetwornicy może spaść poniżej
20kHz a to objawia
się piszczeniem.... Jedni to słyszą a inni nie...

> PS4
> Odnosnie PS3 :) zasilacz wymienilem na inny i piszczy, wiec to nie jego
wina
Zasilacz nie ma wpływu na piszczenie przetwornicy....
Spróbuj wsadzić mocniejszą kartę grafiki, np. GF5200 lib ATI
i zobacz czy dalej będzie piszczało...

ax