Upgrade sprzętu - AMD

Autor: KK (krzykowal_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl)
Data: Sun 25 Apr 2004 - 00:45:30 MET DST

Witam,

Mam takie pytanko. Posiadam sobie obecnie (proszę się nie śmiać za głośno ;)
Celerona 466 i jakąś tam płytę oraz 3 kości PC133 po 128 MB (SDRAM) i
kontroler UDMA133-RAID (na PCI).

Przymierzam się do wymiany platformy systemowej i w związku z tym rozważam
dwa warianty:
I DROGI
- Epox 8RDA3+ + Athlon XP 2500+ (podkręcony docelowo na 200FSB) + 2x256 MB
DDR400 - koszt tak pi razy oko wyjdzie ze 1200 zł
II TANI
- jakaś płyta pod Athlona z jakimś KT133 itp (z bankami pamięci SDRAM) + np
Athlon 1800+ - do tego wsadzam 3 moje kostki i kontroler UDMA - koszt wyjdzie
ze 300 zł

Pytanie do Was - jaka będzie różnica w wydajności między tymi maszynami? 900
zł to w sumie kupę kasiory a przynajmniej wykorzystam kostki i kontroler.
Może macie jakieś inne sugestie?

Co czego potrzebuję sprzęt? Praca z Office, kodowanie MP3 czasem, lubię
pograć w Q3A. No i zamierzam się do grania w DoomIII jak się pojawi. Tylko tu
mam wątpliwości czy nawet ta platforma z Athlon 2500+ będzie wystarczająca do
tego? :) Tym bardziej, że grafę mam GF4 MX 440.

Proszę o rady i opinie. Przede wszystkim na ile zestaw DROGI będzie
wydajniejszy od TANIEGO?

pzdr
Krzsyiek