Re: Co halasuje w kompie

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Sat 24 Apr 2004 - 15:03:20 MET DST

Robert_ wrote:

> HDDki sztuk 3 (jeden
> >
> Masz racje..szum powietrza tez robi swoje. Chyba wytne
> jeszcze dziure w miejscy blachy z otworkami z tylu obudowy i
> dam grilka.

To dużo da, jeśli wstawisz drucianego grilla a nie z jakiejś blachy - dużo
mniejsze zawirowania, dużo mniejszy hałas. To samo w zasilaczu, choć różnica
mniejsza, bo tam są otwory a nie otworki jak w typowej obudowie.

Wentylator na grafice - też do wywalenia, jaki by nie był 5400 obrotów robi
swoje. Zalman ZM80 heatpipe + wolnoobrotowy wentylator jest całkiem niezły,
a ze słabszą kartą (np. do R9600 Pro) obywa się bez wiatraka.

Wentylator na CPU - jeśli jest to boxowy P4 - drgania wiatraka paskudnie
przenoszą się na obudowę powodując buczenie o różnej wysokości zależne od
bieżącej prędkości obrorotwej - dobrze jest zawiesić go nad radiatorem na
gumowych wspornikach (trzeba niestety trochę "zmasakrować" oryginalne
uchwyty :-)).

> ..dyskow nie wyciszalem. Po prostu mam dosc ciche.
> Wymienilem WD400BB na Hitachi/IBM Deskstar .WD-ek byl dosc
> glosny nawet w spoczynku a ten nowy jest slyszalny tylko w
> czasie pracy ale jestem w stanie to zaakceptowac.

Dysk warto amortyzowć na gumie piankowej - ciągły gwizd łożysk przenoszący
się na obudowę był w moim (nowym) WD-ku nie do zniesienia (desktop, tuż przy
uchu)...

--
Wojciech Gazda
* Home page        - http://trurl.asua.org.pl            *