Re: napiecie na obudowie zasilacza i metalowych elementach na plycie

Autor: Sławomir Stępniak (slaw1step1_at_poc1zta.onet.pl1)
Data: Fri 23 Apr 2004 - 17:22:15 MET DST

In news:c6aia3$8el$1_at_korweta.task.gda.pl , Tarki wrote:
> Nie do konca, przewod "0" do bolca bezpieczenstwa, a potem mostkujesz do
> bolca masowego. Ma to na celu zachowanie zabezpieczenia zwarciowego w
> razie przerwania mostka...

Racja, chyba późno już było, bredziłem troszkę ;)
Ale co do przyczyny, to ma to na celu zachowanie przede wszystkim
bezpieczeństwa w razie zerwania mostka. A zabezpieczenie zwarciowe,
to zależy, jeżeli zwarcie w urządzeniu będzie między L i N - to wtedy
nie zadziała (zresztą nic się nie stanie), a jak zwarcie (przebicie)
na obudowę - to wtedy owszem. Przy odwrotnym połączeniu i przerwaniu
mostka zwarcie na obudowę byłoby nie wyłączone. No tak, a to by było
najgorsze. Czyli w sumie faktycznie,
prawidłowe połączenie + zabezpieczenie zwarciowe --> bezpieczeństwo

> pozdrawiam

Ja też.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step1_at_poc1zta.onet.pl1(ale bez cyfr)