Re: Tuner TV do nagrywania filmow na slabym komputerze?

Autor: GM (universum_at_xl.wp.pl)
Data: Fri 23 Apr 2004 - 13:35:52 MET DST

> a) jaką kartę? Zamierzam wydać nie więcej niż 300 zł, najlepiej do 200.
> Może być Allegro, więc niekoniecznie musi być dostępna w sklepach.
> na Allegro właśnie widziałem karty:
> - KWorld MPEG TV station
> - KWorld 7134RF-PRO (nie wiem, czy to nie to samo co wyżej)
> - AVACS SMART TV+FM
> - FlyVideo 3000 (i 3000DV z wejściem cyfrowym DV)
> Czy ktoś miał z nimi do czynienia, jak się sprawują?

Wlasnie mialem przez krotki okres tego Kworlda 7134 i musze przyznac ze
dzialal swietnie. Niestety testowalem go na kompie AMD XP 2000+ dysk 40GB
7200. Na tym zestawie karta idealnie nagrywala (w programie WINDVR3) do
MPEG_2 z pelna rozdzielczoscia 720x576 przy bitrate 8Mbps(obraz byl jak
zyleta).

> b) czy powinna mieć sprzętowe kodowanie mpeg 1 czy 2? ( w sumie widziałem
> też z kodowaniem mpeg4, czyli Divx, ale pytanie jakiej jakości będą
> rezultaty?)

przy slabym kompie powinna miec sprzetowy mpeg

> c) Jeśli będę miał kartę ze sprzętowym kodowaniem mpeg (chyba chodzi o
> mpeg 1? proszę o oświecenie...), to czy tu się gdzieś ustawia jakość
> kodowania? Docelowo to ma być mpeg4 -> Xvid, aby można było później nagrać
> na CD i oglądać. Czyli cosik na kształt cyfrowego magnetowidu.

oczywiscie chodzi o mpeg1 lub 2 z dowolnym ustawialnym bitrate(jakoscia)

> d) gdzie się uczyć? :) Czyli poproszę o jakieś wartościowe linki z
> poradnikami "jak przygotować dobrej jakości film w formacie Divx/Xvid".
> Google wyszukuje sporo, ale przy mojej wiedzy nie jestem w stanie ocenić
> ich wartości merytorycznej ;-)
> e) miejsce zarezerwowane na uwagi jeśli coś istotnego komuś do głowy
> przyjdzie ;-)

wlasnie ma sie ukazac nowa karta TV ze sprzetowym MPEG1i2. Nazywa sie to
WINFAST PVR2000
http://www.leadtek.com/multimedia/winfast_pvr2000_1.html
ale nie wiem jaka bedzie cena tego urzadzenia(sam zastanawiam sie nad
zakupem) na pewno wieksza niz 300zl.

GM