Tuner TV do nagrywania filmow na slabym komputerze?

Autor: Michal R. Hoffmann (misiek_at_knm.org.pl)
Data: Fri 23 Apr 2004 - 12:44:38 MET DST

Witam,

przejrzałem wątki z ostatnich kilku miesięcy, ale tego co chciałem, nie
znalazłem. Niestety, jeśli chodzi o tunery TV, kodowanie mpeg itp, to
fachowiec ze mnie, jak za przeproszeniem, z koziej dupy waltornia, więc
nie wiem, czy nie pytam o głupoty ;-)

Otóż mam komputer dwuprocesorowy 2x PentiumII 350MHz, SO: Linux
Debian/unstable. Chciałbym mieć możliwość wykorzystania go do nagrywania
filmów z TV. Jak już się dowiedziałem, sprzęt jest za słaby, aby sobie
poradził, karta TV powinna mieć sprzętowe wspomaganie kodowania mpeg.
Polecano mi karty na chipsecie saa7134 (Philips), tyle, że bez konkretnych
przykładów. Zależy mi na tym, aby można było zgrywać film w rozdzielczości
PAL, z UPC (kablówka), stereo, bez utraty klatek, aby miała obraz
przyzwoitej jakości, teletekst; pilota; no i współpracowała z Linuksem.
Ale podobno na chipsecie saa7134 działają. Dołączone aplikacje mało mnie
interesują, bo zapewne i tak pod linuksem z nich nie skorzystam.

No i tu pytania:
a) jaką kartę? Zamierzam wydać nie więcej niż 300 zł, najlepiej do 200.
Może być Allegro, więc niekoniecznie musi być dostępna w sklepach.
na Allegro właśnie widziałem karty:
- KWorld MPEG TV station
- KWorld 7134RF-PRO (nie wiem, czy to nie to samo co wyżej)
- AVACS SMART TV+FM
- FlyVideo 3000 (i 3000DV z wejściem cyfrowym DV)
Czy ktoś miał z nimi do czynienia, jak się sprawują?

b) czy powinna mieć sprzętowe kodowanie mpeg 1 czy 2? ( w sumie widziałem
też z kodowaniem mpeg4, czyli Divx, ale pytanie jakiej jakości będą
rezultaty?)

c) Jeśli będę miał kartę ze sprzętowym kodowaniem mpeg (chyba chodzi o
mpeg 1? proszę o oświecenie...), to czy tu się gdzieś ustawia jakość
kodowania? Docelowo to ma być mpeg4 -> Xvid, aby można było później nagrać
na CD i oglądać. Czyli cosik na kształt cyfrowego magnetowidu.

d) gdzie się uczyć? :) Czyli poproszę o jakieś wartościowe linki z
poradnikami "jak przygotować dobrej jakości film w formacie Divx/Xvid".
Google wyszukuje sporo, ale przy mojej wiedzy nie jestem w stanie ocenić
ich wartości merytorycznej ;-)

e) miejsce zarezerwowane na uwagi jeśli coś istotnego komuś do głowy
przyjdzie ;-)

Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

--
misiek