Re: Ile urządzeń?

Autor: ceka (cykuta_at_poczta.fm)
Data: Wed 21 Apr 2004 - 16:30:46 MET DST

Użytkownik "Agnieszka" <agn_michalak_at_poczta.onet.pl> napisała:

> Barracuda 7200.7 Plus jest w pełni natywnym urządzeniem
> SATA - nie potrzebuje konwersji sygnału.
> Raptor jest rowniez native jednak tylko wersja 74GB.
> Wszystko, wiecej niet.

Właśnie nadeszła do mnie przesyłka zawierająca Barracudę 7200.7, ale -
niestety bez "Plusa" na końcu nazwy. Czy to oznacza, że dostałem dysk "nie w
pełni natwyny"? :((
Pozdrawiam.

ceka

P.S. Mogę natomiast powiedzieć, że dysk jest W PEŁNI odmienny od wszystkich
innych, jeśli chodzi o podłączenia. Nawet wtyczka prądowa jest kompletnie
różna od standardu. O ile w adapterze do dysków IDE, dołączonym przez ABIT
jest gniazdo pozwalające zasilić dysk wtyczką prądową identyczną jak do
stacji FDD, to w zakupionej Barracudzie SATA nawet ten detal jest inny - do
zasilenia jest krótki "grzebień", do którego nei wiadomo co wpiąć. Zaraz
ruszam na poszukiwania do sklepów. Najbardziej tajemniczy (dla mnie) jest
jednak najdłuższy "grzebień", który nie pasuje do żadnej znanej mi wtyczki,
w tym wtyczki "kabelka" Serial - ATA, która przeznaczona jest do
"grzebyczka" środkowego, identycznego jak w adapterze ABIT-a, więc będącego
"właściwym" podłączeniem do sterowania dyskiem. Do czego zatem służy owo
najdłuższe złącze grzebieniowe?
ck