Re: RAID i SCSI

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 20:18:22 MET DST

On Tue, 20 Apr 2004 15:59:31 +0200, "Marcin Milewski"
<gep78_at_gazeta.pl> wrote:

> P.S A motywem tworczym jest to iz musze w firmie kupic serwer...a nigdy nie
> mialem do czynienia z tym czyms... najbardziej nurtuje mnie to czy majac dwa
> dyski wpiete w RAID 1 (mirroring) czy latwo mozna z tego przesiasc sie na
> RAID 5. Czy jest to robione z automatu?. Podlaczam dyski ustawiam w biosie

A to zależy, jakim kolega dysponuje kontrolerem ;-). Na ten przykład
taka zabawka SRCU42X Intela to potrafi. Na Adaptec'ach - nie pamiętam
:-).

> kontrolera i reszte sam robi? Jak to jest? I jeszcze jedno pytanko, do
> mirroringu trzeba miec dyski tej samej wielkosci, to normalne... a do 5?

W zasadzie wszyscy zalecają, aby wszystkie dyski w macierzy były
identyczne, a jeśli to jest problem, to przynajmniej tego samego
producenta.
Teoretycznie powinno być to bez różnicy - ale potem często trzeba
łączyć teorię z praktyką - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
:-))).

--
Pozdrawiam
  Bartek