Re: RAID i SCSI

Autor: Marcin Milewski (gep78_at_gazeta.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 15:59:31 MET DST

Użytkownik "Rafał Bartoszak" <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl> napisał w wiadomości
> Cóż, jak bym szukał informacji nt SCSI, zacząłbym od strony Adaptec'a.
> Nie polecę Ci żadnego skrótowo/ogólnikowego artykułu. Ale jak masz
> konkretne pytanie, to możesz próbować ;)

jesli chodzi o SCSI znalazlem calkiem ciekawy artykulik na tej stronie
http://computer.howstuffworks.com/scsi.htm
co do prostego zobrazowania dzialania RAIDu to bardzo prosto zobrazowane i
opisane jest tutaj
http://www.acnc.com/raid.html

i jeszcze jestem w trakcie poszukiwan innych artykulow :)

pozdrawiam
Marcin

P.S A motywem tworczym jest to iz musze w firmie kupic serwer...a nigdy nie
mialem do czynienia z tym czyms... najbardziej nurtuje mnie to czy majac dwa
dyski wpiete w RAID 1 (mirroring) czy latwo mozna z tego przesiasc sie na
RAID 5. Czy jest to robione z automatu?. Podlaczam dyski ustawiam w biosie
kontrolera i reszte sam robi? Jak to jest? I jeszcze jedno pytanko, do
mirroringu trzeba miec dyski tej samej wielkosci, to normalne... a do 5?

jeszcze raz pozdrawiam