Re: RAID i SCSI

Autor: Marcin Milewski (gep78_at_gazeta.pl)
Data: Wed 21 Apr 2004 - 14:47:49 MET DST

Użytkownik "Bartosz Kiziukiewicz" <kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl> napisał w
wiadomości news:70qa809j3641oaag41d848ujnrj6n3he0a_at_4ax.com...
> A to zależy, jakim kolega dysponuje kontrolerem ;-). Na ten przykład
> taka zabawka SRCU42X Intela to potrafi. Na Adaptec'ach - nie pamiętam
> :-).

na 99% bedzie to kontroler IBM'a: IBM ServeRAID-6M SCSI

w opisie do tego kontrolera jest napisane iz obsluguje RAID: 0, 1, 10, 1E,
5, 50, 5EE
nasuwa sie kolejne pytanie... co to jest te 'E'????

> W zasadzie wszyscy zalecają, aby wszystkie dyski w macierzy były
> identyczne, a jeśli to jest problem, to przynajmniej tego samego
> producenta.
> Teoretycznie powinno być to bez różnicy - ale potem często trzeba
> łączyć teorię z praktyką - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
> :-))).

tez tak slyszalem, raczej nie bedzie z tym problemem bo prawdopodobnie
bedize zakup 5 dyskow jednego producenta tej samej wielkosci...ale za jakis
czas dojda dwa nastepne ...urzywane, nie wiem nic o nich poza tym ze sa
mniej pojemne, wiec chodzi mi o to czy bede mogl je dodac do tych 5
wczesniejszych

i jeszcze jedno pytanko... w zwiazku z tym ze nigdy tego nie wdzialem na
oczka, nie instalowalem na tym systemu i z tym mam pytanie... najpier robi
sie macierz RAID w biosie kontrolera, partycjonuje dyski, formatuje i
instaluje system? czy na system jest oddzielny "zwykly" dysk a na reszte
danych macierz RAID?

jeszcze raz pozdrawiam i dzieki za informacje

Marcin