Re: Problem z polaczeniem z Net'em

Autor: Lukasz Goralczyk (lukasz_at_gora-spamtrap-lczyk.com)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 18:30:00 MET DST

Jan <janu_szWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Mam problem z polaczeniem sie z Internetem. Win98 IE5.5, modem zewnetrzny
> Zoltrix 56k. Wyglada to w ten sposob, ze bajtow wyslnych jest 3-4-5 krotnie
> wiecej, niz odebranych (np. wyslanych 1856, odebranych 438), po czym
[ciach]

Sproboj uruchomic "ping 157.158.1.3", to taki program do prawdzania czy jest
polaczenie z innym serwerem, 157.158.1.3 zawsze powinien dzialac. Mozesz
sie tez pobawic programem "tracert" i podac tez adres - wtedy zobaczysz jaka
droge przebywaja Twoje dane (nie wiem czy jest w win98).
Wyklucz ze to wirus; sprawdz dokladnie konfiguracje Twojego polaczenia
internetowego - adresy dns (i tak powinny zaladowac sie automatycznie) i
inne podobne (informacje powinienes uzyskac u swojego dostawcy internetu).
To ze wskaznik pokazuje jakies dane wyslane/odbierane to normalne, tak
malymi wartosciami nie ma sie co przejmowac (no, powiedzmy).
Jesli laczysz sie z sieci tpnet - ostatnio jakies zgrzyty byly i w
niektorych miejscach trudno jest sie polaczyc z pewnymi stronami.
Nie pamietam juz, ale ktorys windows (nie jestem pewien czy nie win98) mial
stara wersje biblioteki sieciowej (winsock) - zrob upgrade do nowszej
wersji. Hmm... protokoly to Ci sie raczej automatycznie zainstalowaly.
Moglbys tez pogrzebac w logach modemu (wpierw zalaczyc taka opcje w modemie)
- moze tam cos interesujacego znajdziesz (powinny tam byc wypisane
podstawowe informacje na temat przebiegu laczenia sie modemu).

P.S.
Sproboj w przegladarce wpisac 157.158.1.3 - powinna sie zglosic strona
Politechniki Slaskiej.

--
Lukasz (odpisujac usun -spamtram- z mojego adresu)
http://lukasz.goralczyk.com