Re: Skladam kompa - pytanko

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_gazeta.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 12:33:56 MET DST

Użytkownik "MJB" <mjb_at_ifactory.p_l> napisał w wiadomości
> Czy PC3200 == DDR400?

tak

> Z kolei w
> opisie Bartona 2500+ stoi, ze czestotliwosc taktowania magistrali
> to 333. Czy w zwiazku z tym do tej plyty raczej wsadzic RAM333 czy
> trzeba 400,

Zakladajac procesor Barton 2500+ na magistrali 333 mozesz spokojnie
zalozyc pamieci 333DDR, choc nic nie stoi naprzeszkodzie zeby zalozyc
szybsze. Jesli jednak zamierzasz pracowac na parametrach domyslnych
nie ma potrzeby stosowania mocniejszych.

> a moze da sie ten procesor ustawic na 400, (ale to chyba
> bedzie juz overclocking)?

Owszem to juz overclocking. A to czy procesor bedzie stabilny
przy tej czestotliwosci zalezy od modelu.
Niestety przy plycie 8KRAI nie bylbym takim optymista.
To nie jest plyta do OC.

> Z kolei dla Bartona 2600+ czestolowosc jest
> opisana na 266. Dlaczego jest mniej? (opisy z www.bitcomputer.pl)

ta wersja pracuje na magistrali 266 i ma wyzszy mnoznik.
Wskaznik PR jest wyzszy ale wydajnosc mniejsza.
Odpusc sobie ten model.

> Czy dla ktoregos Bartona czestotliwosc wynosi 400?
> (dla nowszych Bartonow nie ma tam podane). Sory za ignorancje.

barton 3200+ pracuje na magistrali 400.
Choc kupujac 2500+ i porzadna plyte masz bardzo duze szanse na osiagniecie
tych samych czestotliwosci.

PS.
Osobiscie odradzalbym zakup taniej plyty. To samo tyczy sie zasilacza.
Te dwa elementy to szkielet Twojego kompa. Jesli on bedzie slaby,
calosc moze zaczac sie chwiac.
Nie mowie ze sa to kiepskiej jakosci komponenty, dzialają... i wlasciwie
tyle moznaby o nich powiedziec.

PS2.
Procesory kupowane jako BOX zazwyczaj maja dluzsza gwarancje.
Zwroc uwage na to przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Boxowy wentyl jest w miare wydajny i przez jakis czas nie bedzie
uciazliwy dla ucha. Temp. na takim wentylu to spokojnie 41-46 stopni.
Niestety licz sie z tym ze po 2-4 miesiacach zacznie buczec. Normalka.
I koniecznie zetrzyj papke pod radiatorem zastepujac ja chociazby
pasta Titan dostepna w kazdym sklepie za ok. 7 pln.

PS3.
Z plyt polecalbym Abita AN7 najnowsze cacko ze stajni Abit,
rownie dobry Abit NF7, lub wersja ze zintegrowanym porzadnym
ukladem dziwekowym Abit NF7-S.
Dobrym wyborem jest rowniez Epox 8RDA+, 8RDA3 lub drozszy 8RDA3+.

pozdr.
Przemek.