Re: wybór NF2v KT6

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 11:00:12 MET DST

Piotr Baszucki (SRWiA) wrote:

> PROCESOR - AMD Athlon 2500 Barton XP, Socket A
> WENTYLATOR - C. MASTER silent CP5-8JD1F

Spire WhisperRock IV lub Arctic

> PŁYTA GŁÓWNA - MSI K7N2 Delta-ILSR Socket-A nForce2/FSB-400MHz/3xDDR

Epox 8KRAI - 250 zł, KT600, SATA ma. Czego więcej potrzeba? Firewire
potrzebujesz? NForce2 potrzebujesz? Na pamięci oszczędzasz więc dołóż
różnice do pamięci i zasilacza

> PAMIĘĆ Kingston DIMM 256 MB DDRAM/400

Za mało do nowych gier. Zdecydowanie za mało...

> KARTA GRAFICZNA MSI FX5200-TD128 AGPx8 GeForce FX 5200/128-bit/128MB
> DDR 6ns/TV-Out/DVI

Radeon 9200 Sapphire. 290 zł

> DYSK TWARDY Seagate 120 GB Barracuda 7200 obr./8MB

Tu masz na czym przyciąć koszty. 80GB Samsung z 3-letnią gwarancją.

> OBUDOWA Codegen ATX MIDI TOWER 300W

Modecom 300W GT - 110 zł. Modecom 350W GTF 160 zł. Żadnego innego
Modecoma nie kupuj

> - mała ilo?ć pamięci ze względu na obecne ceny - mam zamiar dolożyć
> więcej zaraz po jej spadku (łatwiejsze będzie to w przypadku VIA -
> nie bede musial pozbywac sie obecnych kosci i szukania nowych - dwoch
> identycznych) - pamięć oczywi?cie markowa

Przy NForce też nei musisz. Warto poczekać, tylko nie wiadomo ile
będziesz czekał.

> - slaby zasilacz - nie stac mnie na markowy, a z tego co wiem -
> codegeny sa w miare malo awaryjne

Już napisałem u góry.

> - nie zamierzam zmieniac sprzetu przez dłuższy czas (najwyzej po
> zmianie zasilacza na lepszy mam zamiar krecic)

Od razu kup lepszy

> Co do reszty:
> - nie interesuja mnie gry (jedynie baardzo sporadycznie), stad wybor
> padl na te karte (jednak zalezy mi na obsludze dx9 - nie wiadomo jak
> to bedzie w przyszlosci) - zależy mi raczej na dobrym obrazie 2d,
> głownie pracuję w edytorach tekstu oraz obróbka grafiki 2d itp. od
> czasu do czasu ogladam jakis filmik w divx.

To nawet 256MB pamięci wystarczy. DX9 w 5200 to żart i nie traktuj tego
poważnie. Ta karta wydajność w DX9 ma tak słabą, że nigdy go nie
wykorzysta. Chwyt marketingowy.

Swoją drogą do takiego użytku wystarczy ci dużo gorszy procesor np.
Duron. Osobiscie uzywam Durona i nie mam żadnych zastrzeżeń. To są
naprawde dobre i wydajne procesory. Zastanów sie zanim wydasz tyle kasy
na procesor. Nie należy kupować komputera na wyrost.

> Mój dylemat:
> 1. nforce2 czy via KT600? (w gre wchodzi tylko MSI - mam sentyment to
> tego producenta)

Czas skończyć z sentymentami. Chcesz mieć dobry sprzęt?

> Slyszalem opinie sklepikarzy o problemach przy
> wspollpracy z niektorymi modemami analogowymi w przypadku nforce2,
> 20% spadku wydajnosci grafiki i ogolnych tendencjach do uwazania tego
> chipsetu za niedopracowany.

O spadku wydajności grafiki nie słyszałem, ale o problemach z modemami
tak. Użytkownicy NForce2 rzeczywiście napotykają więcej problemów.

> Ciezko jest mi sie zdecydowac - za
> nforce'm przemawia mozliwasc ustawienia pamieci w dualu i
> zintegrowany LAN.

KT600 ma też LAN. Pamięć w dualu - nie taki wielki zysk. Jeżeli
myślisz, że zyskasz wiele wydajności to sie zdecydowanie mylisz.

> Za to KT6 ma obsluge sata (patrzac w przyszlosc
> moze byc przydatne) i lepszy zintegrowany dzwiek (choc i tak chyba
> wrzuce tam SB 1024). Sklepikarz polecal mi kt600. Co Wy na to?

Ja też Ci polecam KT600 bo jest tani i dobry.

> (dodam, ze na razie i tak pamiec nie bedzie w dualu). Czy roznica
> jest wogole odczuwalna w normalnej pracy miedzy KT6 a NF2 (dual ddr) ?

Nie. Zdecydowanie nie!

> 2. nagrywarka LG czy Liteon?
> Rzekomo LG robi sprzet nie obciazajacy systemu przy wkladaniu plyty,
> ponadto ma być cichszy.

Wybór jest Twój. Jedyny argument przeciwko LiteOn-on to fakt, że są
potwornie głośne. I jest to dośc irytujące. Poza tym są naprawde dobre.

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200) | Epox 8KRA2+ | Kingston 2x256 PC 3200