wybór NF2v KT6

Autor: Piotr Baszucki \(SRWiA\) (bezspamu_holenderskie_at_aip.pl)
Data: Mon 19 Apr 2004 - 19:05:45 MET DST

Witam, proszę o pomoc w zdecydowaniu się na jeden z poniższych konfigów.

PROCESOR - AMD Athlon 2500 Barton XP, Socket A
WENTYLATOR - C. MASTER silent CP5-8JD1F
PŁYTA GŁÓWNA - MSI K7N2 Delta-ILSR Socket-A nForce2/FSB-400MHz/3xDDR
PAMIĘĆ Kingston DIMM 256 MB DDRAM/400
KARTA GRAFICZNA MSI FX5200-TD128 AGPx8 GeForce FX 5200/128-bit/128MB DDR
6ns/TV-Out/DVI
DYSK TWARDY Seagate 120 GB Barracuda 7200 obr./8MB
NAGRYWARKA LITEON 52x/32x/52x
OBUDOWA Codegen ATX MIDI TOWER 300W

PROCESOR - AMD Athlon 2600 XP, Socket A
WENTYLATOR - C. MASTER silent CP5-8JD1F
PŁYTA GŁÓWNA - MSI KT6 Delta , S. A,VIA KT600 ATX, 400 MHz, ATA 133, DDR
400, AGPx8, Audio 6 ch.
PAMIĘĆ - Kingston DIMM 256 MB DDRAM/400
KARTA GRAFICZNA - MSI FX5200-TD128 AGPx8 GeForce FX 5200/128-bit/128MB DDR
6ns/TV-Out/DVI
DYSK TWARDY - Seagate 120 GB Barracuda 7200 obr./8MB
NAGRYWARKA - LG 52x/32x/52x
OBUDOWA Codegen ATX MIDI TOWER 300W

Moje uwagi:
- mała ilo?ć pamięci ze względu na obecne ceny - mam zamiar dolożyć więcej
zaraz po jej spadku (łatwiejsze będzie to w przypadku VIA - nie bede musial
pozbywac sie obecnych kosci i szukania nowych - dwoch identycznych) - pamięć
oczywi?cie markowa
- slaby zasilacz - nie stac mnie na markowy, a z tego co wiem - codegeny sa
w miare malo awaryjne
- nie zamierzam zmieniac sprzetu przez dłuższy czas (najwyzej po zmianie
zasilacza na lepszy mam zamiar krecic)

Co do reszty:
- nie interesuja mnie gry (jedynie baardzo sporadycznie), stad wybor padl na
te karte (jednak zalezy mi na obsludze dx9 - nie wiadomo jak to bedzie w
przyszlosci) - zależy mi raczej na dobrym obrazie 2d, głownie pracuję w
edytorach tekstu oraz obróbka grafiki 2d itp. od czasu do czasu ogladam
jakis filmik w divx.

Mój dylemat:
1. nforce2 czy via KT600? (w gre wchodzi tylko MSI - mam sentyment to tego
producenta) Slyszalem opinie sklepikarzy o problemach przy wspollpracy z
niektorymi modemami analogowymi w przypadku nforce2, 20% spadku wydajnosci
grafiki i ogolnych tendencjach do uwazania tego chipsetu za niedopracowany.
Ciezko jest mi sie zdecydowac - za nforce'm przemawia mozliwasc ustawienia
pamieci w dualu i zintegrowany LAN. Za to KT6 ma obsluge sata (patrzac w
przyszlosc moze byc przydatne) i lepszy zintegrowany dzwiek (choc i tak
chyba wrzuce tam SB 1024). Sklepikarz polecal mi kt600. Co Wy na to? (dodam,
ze na razie i tak pamiec nie bedzie w dualu). Czy roznica jest wogole
odczuwalna w normalnej pracy miedzy KT6 a NF2 (dual ddr) ?

2. nagrywarka LG czy Liteon?
Rzekomo LG robi sprzet nie obciazajacy systemu przy wkladaniu plyty, ponadto
ma być cichszy. Sam nie wiem - teraz mam TEAC'a i raczej o LG nie mialem do
tej pory zbyt pochlebnej opinii (jednak nie potwierdzonej niczym) - prosze o
sugestie nt. wyboru napedu rw

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie zwiazane z moimi dylematami, dodam ze
ceny obu zestawow sa identyczne.
(linkami rowniez nie pogardze). Dzieki!

--
Pozdrawiam,