Re: Dzwiek przestrzenny

Autor: v3paR (support_at_microsoft.com)
Data: Mon 19 Apr 2004 - 15:16:17 MET DST

> Mam zamiar kupic glosniki Creativa 5.1. Karte dzwiekowa mam zintegrowana
> (tez 5.1).
> Czy to wystarczy, zeby moc posluchac dzwieku przestrzennego???

zalezy od zintegrowanej karty. jesli to ALC650 realteka lub nowszy
(badz podobny) to zadziala. wiem sam tak mialem

> A moze jest do tego potrzebna tylko jakas lepsza karta dzwiekowa??? (SB
> Live albo Audigy)

nie potrzebna

> Aha. Jeszcze jedno! Jak zachowuje sie dzwiek przestrzenny (i ogolnie
> glosniki 5.1) przy grach albo sluchaniu muzy.

zachowuje sie normalnie czyli 5.1

przy muzyce moze sie zdarzyc ze dzwiek bedzie tylko w przednich satelitkach
ale po chwili konfiguracji i odp narzedzi bedzie wszedzie :-)
odp pluginy do np winampa potrafia ladnie przekierowac dzwiek gdzie
trzeba (polecam plugin izotope ozone)
(na audigy nie trzeba sie meczyc bo tam sterownik to robi)

jedna uwaga co do gier. pamietaj ze czesto te zintegrowane karty nie
posiadaja
wspomagania sprzetowego w grach. a niestety dla komputera obsluga 5.1
to troszke wiekszy wysilek niz stereo. (ale roznice nie sa AZ tak duze)

jesli chodzi o filmy to do divxa polecam filtry ac3filter oraz matrixmixer
ten pierwszy dekoduje sygnal ac3 a ten drugi miksuje sygnal stereo do 5.1
(i robi to wyjatkowo dobrze)

pozdrawiam