Re: Radek 9600 128/128 od sapphire

Autor: fv (fake_at_cybax.com)
Data: Sun 18 Apr 2004 - 17:21:29 MET DST

Wojtek claimed:
> PS. Chyba jednak w normie. Zainteresowalem sie i sprawdzilem wyniki na kilku
> stronach, np tu:
> http://www.pclab.pl/print8866.html
> radek 9600 ma tam kilka % lepsze rezultaty, ale cpu p4 3.0

No ale chwilka. Zakładając na podstawie innych benchmarków że radeon
9600 nie jest słabszy niż 8500/9100 (na to są dowody) a Pentium 4 2.6GHz
deklasuje jeśli chodzi o obliczenia numeryczne procesor athlon 2000+
(1660MHz), wyniki które uzyskałeś są podejrzane. Już nie raz wykazywano
że wkładając odpowiednio silny procesor z tej samej karty można uzyskać
nawet o 30% lepszy wynik punktów w 3D Mark 2001se. To właśnie ten fakt
przyczynił się do tego jak wygląda 3D Mark 2003, krytyka była
powszechna.

W związku z tym, skoro ja na 2000+ z nielepszej karty niż Twoja
uzyskałem więcej pkt w tym teście to znaczy że:
a) Twój system nie jest chyba poprawnie skonfigurowany
b) coś masz wyłączone albo zepsute
i najważniejsze
c) możesz mieć lepiej niż masz i warto wyśledzić co jest nie tak.

Popróbuj może innych benchmarków procesora np. kompresji audio i zobacz
jak to wypada. Szkoda marnować moc procesora, zapłaciłeś przecież za
niego. Nie chodzi o wykręcanie punktów czy numerologię ale sam fakt że
wynik który uzyskałeś zupełnie nie zgadza się z tym co miesiącami było
pisane na tej grupie. IMVHO ten benchamark przydał się jednak w tym
wypadku i pokazał że jest pole do poprawy.

Benchmark który wkleiłeś wygląda bardzo podejrzanie - 9200 pkt to o 100
więcej (czyli prawie nic) w stosunku do o _wiele_ słabszego procesora
jakim jest 2000+. Może to ja czegoś nie rozumiem, ale jakoś nie wygląda
to prawdopodobnie.

--
ŻADNYCH patentów na oprogramowanie w Europie!
   Przeczytaj: http://www.ffii.org.pl/