Re: Czy warto "wchodzić" w SATA?

Autor: ceka (cykuta_at_poczta.fm)
Data: Sat 17 Apr 2004 - 14:09:20 MET DST

Użytkownik "jul" <tu_wpisz_mojego_nicka_at_poczta.fm> napisał:

> To jest grupa dyskusyjna a nie płatny serwis. Nie możesz
> narzekać, że nie odpowiadamy na Twoje pytanie, które zadałeś
> na końcu długiego i zbędnego dla "meritum Twojej sprawy"
> wywodu, bo nie po to tu się spotykamy.
> Dla mnie "meritum Twojej sprawy" jest o tyle interesujące,
> że po raz pierwszy słyszę o tak poważnych problemach z SATA.
> Ale przyznam, że strasznie zaciemniłeś i obudowałeś ten
> problem niepotrzebnymi uwagami, patentami i/lub
> specyfikacjami technicznymi, tak więc nawet nie wiem, czy
> chcesz się dowiedzieć, czy są w ogóle jakieś problemy z
> [...]

Czy Tobie, Kolego, sprawia trudność przeczytanie kilku zdań, nawet jeśli - w
twoim mniemaniu - sa one zbędne? Czy masz z tym jakieś kłopoty dyslektyczne
albo percepcyjne? Opisałem swój problem precyzyjnie ze względu na to, że
bardzo często widuję tu "przygadywanki" pod adresem pytających: "powiedz
bliżej o co ci chodzi" itp. I nie domagam się odpowiedzi, ale zwracam uwagę,
że to mało elegancko lekceważyć pytającego i bawić się miedzy sobą. Myslę,
że stosownym byłoby porównanie osoby formułującej problem i tym samym
otwierającej wątek do gospodarza lokalu, który zaprasza gości z określonego
powodu. Tymczasem goście ci przychodzą, ale olewają gospodarza i zaczynają
gierki i awanturki między sobą, lekceważąc zapraszającego. Wydaje mi się
otóż, że otwierający watek jest własnie kimś w rodzaju jego gospodarza czy -
mówiąc bardziej "internetowo" - moderatora i należy przez zwykłą grzeczność
(ale także ze względów praktycznych) rolę tę uhonorować. Wspominając o
względach praktycznych miałem na myśli to, że dla celów poznawczych, z
powodów porządkowo - archiwizacyjnych, kiedy dyskusja zmienia kierunek
(temat) powinno się przynajmniej zmienić tytuł albo zgoła utworzyc nowy
wątek, bo później przy wyszukiwaniu postów tematycznych w archiwum (do
którego notabene też z lubością odsyłają niektórzy, zamiast rzeczowo coś
wyjaśnić; to jest właśnie "zaciemniane, bo o archiwum każdy wie i taki post
tylko robi "tłok", a nic nie wnosi) powstaje bałagan - Tytuł watku brzmi np.
"Jaka płyta?", a wyszukane posty dotyczą - bywa - awantury o dyski czy
pamięci.
Ale nie wiem czy ja przypadkiem nie gadam na próżno ...
ck