Re: Czy warto "wchodzić" w SATA?

Autor: axial (axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl)
Data: Sat 17 Apr 2004 - 10:06:18 MET DST

Użytkownik "ceka" <cykuta_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> axial wrote:
> Dziękuję za uwagi. Żałuję jednak, że jest to tylko komentarz do jednego
> błahego zdania, a ani słowa o meritum problemu, z którym się zwróciłem.
> Zresztą z pozostałymi kolegami jest identycznie; ponad dwadzieścia (!!!!!)
> wypowiedzi i ani jedna na poruszony przeze mnie temat! Widac taka już w
tej
> grupie "tradycja"....

Bo zdałeś pytanie z zakresu S-F...
Nikt nie jest w stanie przewidzieć jaki standard "się ostanie",
patrz np. VHS który był najgorszy z ówczesnych systemów,
ale za to każdy mógł produkować magnetowidy w tym systemie....

Bierze się to co jest dobre, bo za 4-5 lat i tak wszystko idzie na
przemiał...
Zawsze można zaadaptować 486 np. do sterowania pralką czy zapalaniem lampek
na
choince, ale to nie będzie to .....
Marketing to min. generowanie marzeń dla Klientów, takich aby producent mógł
je spełniać....
Dla zawodowca jest wszystko jedno czy będzie woził węgiel lub ziemniaki
syrenką bosto
czy nowiutkim Mercedesem VITO. Zawsze będzie to traktował jako narzędzie,
które się wymienia gdy się zużyje lub pojawi się nowe, bardziej ekonomicznie
opłacalne...
W biznesie liczy się też prestiż, dlatego np. komputery prezesów mają tyle
bajerów,
że co drugi nawet nie wie co ma i jak się tego używa :-)))

W przypadku użytkowników domowych jest tak, że każdy chce mieć najlepszy
sprzęt
i jest tylko kwestią jego zasobności portfela czy ma to o czym marzy, czy to
na co go stać....

Zaraz odezwą się tacy co powiedzą, że mają Celerona 300A i że jest to
najlepszy komputer....
Jasne, że można jeździć polonezem bo jeździ, nie psuje się etc...
ale jazda nowiutkim mercedesem z klimą nie da się z powyższym porównać...

Co do meritum.... Intel postawił na SATA, więc raczej IDE za kilka lat nie
będzie,
i dostanie płyty głównej z IDE może być niemożliwe przy wymianie płyty i
procesora
będziesz musiał dokupić nowe dyski...
...ale to wszystko "BYĆ MOŻE"...

ax