Re: Karta dzwiekowa na plycie glownej

Autor: Corvin (corvin.dun.wytnij.to_at_wp.pl)
Data: Fri 16 Apr 2004 - 23:37:28 MET DST

Czemu Wam rwie w grach odpowiedź jest dosyć prosta normalna karta dzwiękowa
składa się z kodeka w tym wypadku AC 97 i DSP. SB Live i inne podobne mają
oba układy.
W przypadku tzw. zintegrowanych jest tylko AC 97 a zamiast DSP jest
wykorzystywany główny CPU,
przez co przy dużym obciążeniu CPU może rwać, jakość dzwięku jest zależna
zarówno od zastosowanego
AC97 (można pooszczędzać) i na sterowniku tej karty. Także w zależności od
płyty i softwaru
możesz mieć różną jakość, nawet taką jak SB Live (teoretycznie). Jako
ciekawostkę podam
że moja płyta ma zintegrowaną pełną kartę SB Digital 4.1 (Gigabyte 8IEXP
ver. 1.2), gra w miarę fajnie
i nie obciąża prawie CPU co mnie bardzo cieszy.

Pozdrawiam,
Corvin