Re: gry szachy i brydz - jakie wymagania sprzetowe

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 20:47:26 MET DST

Użytkownik "adasiek" <podolany_at_poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

> aż smutno czytać taką wypowiedź Łukaszu; przecież siła gry w szachy,
> gdzie przeciwnikiem jest komputer, polega właśnie na tym, że komputer
> może przeliczać ruchy do przodu; a nie myślę, że osoba pytającą chce
> używać sprzętu do grania z kimś innym /np. przez internet/ lub jej
> komputerowy przeciwnik będzie działał na szybkiej maszynie gdzieś w
> sieci....

Już nie rób Kasparova ze wszystkich. IMHO zwykły, nawet zaawansowany gracz
w szachy nie odczuje różnicy w danej grze urchomionej na Pentiumie 400MHz,
a Bartonie 3000+. No chyba że w prędkości wyświetlania animacji gdy
królowa zjada pionka :-) Ale na pewno nie w stopniu trudności, bo zwykłe
gry w szachy mają wykonać po prostu pewnien algorytm i mają go wykonać
niezależnie od tego czy to jest 400 MHz czy 3000+. Róznica będzie jedynie
w czasie w jakim te obliczenia zostaną wykonane.