Re: HDD1, HDD2, DVD, CDRW - jak to optymalnie podlaczyc?

Autor: stefe (fgrsr_at_cbpmgn.sz)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 08:52:36 MET DST

Dnia 2004-04-15 08:30, Użytkownik Latet napisał(a):
> Wiem, ze sa rozne teorie i preferencje co do tej sprawy...
> Jak dotad zawsze laczylem tak:
> Na pierwszym kanale: HDD+HDD (oba ata-100),
> a na drugiej tasmie napedy optyczne.
>
> Ale slyszalem, ze jak 2 twardziele sa na 1 kanale, to kopiowanie
> z jednego na drugi (co czesto robie) jest wolniejsze, niz
> gdyby byly na osobnych tasmachm nawet z napedami
> optycznymi niezgodnymi z ATA-100. [...]
wypowiem sie tylko co do podlaczania napedow... rzeczywiscie dyski
podlaczone na jednej tasmie maja mniejsze transfery miedzy soba niz na
oddzielnych tasmach.
dysk twardy z napedem optycznym na jednej tasmie tez nie jest najlepszym
rozwiazaniem.
dlatego dobrze uzywac dodatkowego kontrolera, jak nie ma zintegrowanego
na mobo to dokupic jakis tani... nawet tylko z ata100 i bez raida jezeli
nie potrzebny... osobiscie uzywam od kilku lat Zoltrixa na chipie
CMD0649... kontroler dziala swietnie, a transfery miedzy dyskami sa wysokie.

--
Pozdrawiam *stefe*
*GG* 1343214 *ICQ* 153770834