HDD1, HDD2, DVD, CDRW - jak to optymalnie podlaczyc?

Autor: Latet (latet_at_xxx.pl)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 08:30:49 MET DST

Witam,

Wiem, ze sa rozne teorie i preferencje co do tej sprawy...
Jak dotad zawsze laczylem tak:
Na pierwszym kanale: HDD+HDD (oba ata-100),
a na drugiej tasmie napedy optyczne.

Ale slyszalem, ze jak 2 twardziele sa na 1 kanale, to kopiowanie
z jednego na drugi (co czesto robie) jest wolniejsze, niz
gdyby byly na osobnych tasmachm nawet z napedami
optycznymi niezgodnymi z ATA-100.

Ponoc to, ze dysk jest na 1 tasmie z jakims wolnym DVD-ROM
nie przeszkadza i spowalnia go wcale, pod warunkiem,
ze akurat ten DVD niczego nie czyta.

Zalezy mi na szybkim kopiowaniu HDD-->HDD, ale tez
na braku problemow przy nagrywaniu CD/DVD.
Powiedzmy, ze predkosc zrzucania danych z plytek na HDD
ma nieco mniejsze znaczenie.

Wiec jak to wszystko optymalnie podlaczyc?
Napedy optyczną są ATA-33.

Czy nie ma problemow z dlugimi tasmami IDE-80-pin?
Np. 70 cm?

Mam tez tasmy 40 cm, co by wystarczalo, tylko problem
w tym, ze odleglosc od wtyczek Master-Slave jest na tych
tasmach dosc mala, w przeciwienstwie do odleglosci
od wtyczki do plyty glownej. Ponoć tak robią...

Czy to prawda, ze nie mozna takich tasm podlaczac odwrtonie,
tzn. ten koniec co niby ma isc do kontrolera wpiać do dysku
i na odwrot?

A co sądzicie o takich kablach "okraglych" jak Coolmaster?
Sa dosc dlugie i bardzo sztywne. Ciezko podlaczyc urzadzenia
ustawione blisko siebie.
Dziwne jest to, ze w poblizu wtyczek, wszystkie kabelki (żyłki)
widac juz "luzem" i mieszają sie chaotycznie - gdzie tu wiec mowa
o ekranowaniu.
No, ale mam u ciebie takie kable od roku i w sumienic zlego sie
nie dzieje.

Dzieki!

latet