Re: Monitor Samsung: 957MB a 959NF?

Autor: Tomek (POPRAW_thnet.eranet_pl_ADRES_at_man.lodz.pl)
Data: Wed 14 Apr 2004 - 22:20:50 MET DST

> wiem ze sa jakies testy, ktore pomagaja wylapac rozne niedoskonalosci
> konkretnych monitorow - wiesz moze gdzie ich szukac np. nokia test(?)

Na "poświaty diamondtronów" (959NF) wystarczy systemowy notatnik :))) i
kilka linijek drobnego czarnego tekstu na białym tle - wtedy najbardziej to
widać. Dobra jest też czarna cienka, pionowa kreska na białym tle w dowolnym
programie graficznym. "Druciki" też zobaczysz na białym tle najlepiej.

Morę (957MB) najłatwiej zobaczyć gdy cały ekran ma jednolity szary kolor.
Wypukłość maskownicy zauważysz patrząc na ekran nieco z boku.

Reszta to już może być Nokia Test albo ekrany programów, zdjęcia, rysunki
itp. które dobrze znasz z ekranu obecnego monitora :)))

> no tak, nie jestes 1-sza osoba ktora mi to mowi, wiec bedzie 1280x...

głos rozsądku, tak trzymać :))) Testuj monitory przy 1280x1024 85 Hz bo tak
najprawdopodobniej będziesz później głównie na nich pracował.

> Tak z ciekawosci - wszystkie maja?

nowsze Samsungi tak, inne nie wiem... ale raczej tak (co najwyżej nie
pokazują komunikatów a tylko wygaszają ekran)

> A jesli nie to czy mozna je uszkodzic
> przez cos takiego? Np. 100Hz w 1280x1024, 1280x960

NIE bo monitor po rozpoznaniu sygnału poza zakresem odcina sygnał z
komputera i wyświetla na ekranie tylko swoje OSD (menu) ze stosownym
komunikatem...

> Ps. A moze moglbys zwrocic moja uwage na jeszcze jakis monitor 19"
> do 1500zl, ktory twoim zdaniem jest godny uwagi.

Ja bym tam przyjrzał się tym Samsungom 959NF i 957MB. To popularne modele,
powinny stać w wielu sklepach. Jakie wady ma każdy z nich już wiesz :)))
Zobacz co Ci będzie mniej przeszkadzało, co przypadnie do gustu itd.
Ewentualnie potem porównaj z jakimiś 19" innych firm, które akurat będą pod
reką.

P.S Jam mam 19" Samsunga od prawie 2 lat i jestem nadal z wyboru bardzo
zadowolony ale nie napiszę, który to z tych modeli aby nic nie sugerować
:)))

--
Tomek