Re: Monitor Samsung: 957MB a 959NF?

Autor: tHe mRuWa (mru_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 14 Apr 2004 - 13:08:32 MET DST

W artykule news:4079303f$1_at_news.home.net.pl,
niejaki(a): Tomek z adresu <POPRAW_thnet(at)eranet_pl_ADRES> napisał(a):

> to zależy od Twoich wymagań :)))

tzn. co przez to rozumiesz? Zastosowanie, bo jesli tak to "standard" +
autocad i troche photoshopa

> 959NF jest na Diamondtronie. To płaski kineskop z maską szczelinową
> zbudowany podobnie jak trynitrony SONY. W rezultacie daje bardzo ładne
> kolory, kontrast, wysoką jasność itd.

czyli miodzio jednym slowem:)

> Za to ma te dwa "druciki"
> podtrzymujące maskę widoczne na jasnym tle i czasem trafiają się

ale podobno mozna sie do nich przyzwyczaic, wiec... :)

ech a gosciu w sklepie twierdzil usilnie ze juz nie produkuje sie
monitorow z takimi kineskopami i ze to tylko trynitrony tak mialy:)
a mi sie juz nie chcialo go przekonywac, ze jednak powstaly klony

> kłopoty z poziomą zbieżnością. W rezultacie np. drobne czarne literki
> na białym tle dostają takiej specyficznej "poświaty" tym większej im
> większa rozdzielczość i częstotliwość odświeżania.

wiem ze sa jakies testy, ktore pomagaja wylapac rozne niedoskonalosci
konkretnych monitorow - wiesz moze gdzie ich szukac np. nokia test(?)

> 957MB jest na kineskopie Samsunga z klasyczną maską perforowaną i
> jest nieco lepszy jeśli chodzi o "ostrość" pojmowaną jako
> odwzorowanie drobnych szczegółów - wspomniane literki na białym tle
> są bardzo ładne, czyste itd. (prawie jak na LCD :) nie ma mowy o
> żadnych poświatach itp. Za to kolory, kontrast itd. już gorsze niż
> 959NF, często pojawia się mora trudna do usunięcia przez regulację
> mimo, że są stosowne opcje w menu no i "płaskość" jest nieco udawana.
> Szkło kineskopu jest płaskie ale maskownica wewnątrz nieco wypukła
> :)))

To narazie przekonuje mnie bardziej 959NF:)

> 1600x1200 to za dużo na każdy 19" i nie chodzi mi o możliwości samego
> monitora a o zbyt małe rozmiary "wszystkiego" na ekranie i spadek
> jakość obrazu.

no tak, nie jestes 1-sza osoba ktora mi to mowi, wiec bedzie 1280x...

> nie da się... Te monitory mają zabezpieczenie - przekroczysz zakres to
> zamiast obrazu zobaczysz czarny ekran i komunikat z OSD monitora o
> sygnale poza obsługiwanym zakresem.

Tak z ciekawosci - wszystkie maja? A jesli nie to czy mozna je uszkodzic
przez cos takiego? Np. 100Hz w 1280x1024, 1280x960

> nie czytaj "parametrów" a oglądaj same monitory w sklepie !!! bo
> inaczej możesz się potem bardzo rozczarować !!! Co ci np. da

Przez przejrzenie parametrow chcialem ograniczyc liczbe monitorow,
ktorym powinienem sie przyjrzec w sklepie. Na pewno nie bylo by tak,
ze przychodze i mowie poprosze ten monitor, bo wiem doskonale ze
konkretne sztuki moga sie pomiedzy soba bardzo roznic:(

> P.S podczas testów monitorów zadbaj aby w kompie była dobra karta
> graficzna, jakoś Matrox, oryginalna ATI a jak już Nvidia to coś
> firmowego (Asus, MSI itp.)

To jest akurat dla mnie oczywiste, ale i tak dzieki:)

Ps. A moze moglbys zwrocic moja uwage na jeszcze jakis monitor 19"
do 1500zl, ktory twoim zdaniem jest godny uwagi.

--
* Pozdrawiam tHe mRuWa
* ICQ: 8856776 GG: 4045644