Re: Brzeczenie i jasnosc monitora (Philips 109P-4)

Autor: Lukasz Goralczyk (lukasz_at_gora-spamtrap-lczyk.com)
Data: Wed 14 Apr 2004 - 10:44:41 MET DST

Latet <latet_at_xxx.pl> wrote:
> Niestety - tamten brz?cza?, a ten brz?czy jeszcze g?o?niej.
> Czy powinienem znow go odeslac do serwisu?
> Pytanie retoryczne..... oczywiscie, ze to zrobi?,
> ale moze ktos wie, czy na takie brz?czenie serwis jest w stanie
> cos zaradzi?, czy jedyne co moze zrobic, to znow wymienic na nowy?

Mozesz czasnac monitor w obudowe nie za mocno, moze przestanie breczec.
Brzeczenie bedzie mozna zmniejszyc tylko przez wymiane na nowy monitor
(glownie cewki i transformatory tak brzecza, mogly zostac niedokladnie (nie
znaczy zle) poskladane).

> Paradoksalenie- nie chce kolejnego nowego, bo to znow loteria.
> Chcialbym, aby ktos fachowy wzial, rozebral go i cos z tym zrobil.
> Czy to jest realne?

Porozmawiaj z serwisem.

> Inny problem z tymi monitorami (i nowym i starym) to za jasny obraz,
> tzn. nawet przy jasnosci 0 i dowolnym kontrascie - czern nie jest
> czarna, tylko szarawa. Mam na mysli wyswietlanie calkiem czarnej
> planszy, na pelnym ekranie, w nocy, w zaciemnionym pokoju.
> Mowiac po ludzku - przy ogladaniu filmow z ciemnymi scenami,
> wyglada to tak, jakby bohateriowie poruszali sie w szarym dymie,
> a nie w ciemnej nocy ;-)

Moze to byc kwestia monitora (ten typ tak ma), ale nie powinno tak byc
(jesli szarosc jest widoczna w normalnych warunkach). Byc moze daloby sie to
wyregulowac nie rozbierajac monitora przez menu serwisowe, moze to kwestia
elementow... trudno powiedziec.
Trza dzwonic do serwisu.

> Myslicie, ze jest mozliwosc takiego wyregulowania monitora,
> aby byl ciemniejszy, w opisanym wyzej sensie?

Programowo nic nie da, trzeba grzebac w srodku.

> P.S.
> Jakies pomysly czym zmy? pozostalosci kleju po naklejce
> zabezpieczajacej na kineskopie?

Benzyna ekstrakcyjna + papier toaletowy lub szmatka. Lepiej sprawdz najpierw
w roku czy Ci przypadkiem nie zmyje warstw odblaskowej (mnie sie to nigdy
nie zdarzylo, ale nigdy nie wiadomo). Mozesz tez sprobowac alkoholem
izopropanolowym (dostepny w sklepach elektronicznych, nadaje sie do
czyszczenia optyki).

--
Lukasz (odpisujac usun -spamtram- z mojego adresu)
http://lukasz.goralczyk.com