Re: Który model HP jest najtańszy w eksploatacji?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Tue 13 Apr 2004 - 22:58:52 MET DST

chairon wrote:

> Nie spotkałem za tak niską cenę, ale akurat tym towarem interesuję
> się od niedawna.

Poszukaj na allegro. Jakiś totalny noname, ale za 15 zł.

> Ale to i tak mniejszy problem niż zaschnięty atrament w dyszach
> głowicy ;-)

Szczerze mowiąc mnie to okrutnie denerwuje.

> Fakt, urodziwa nie jest ;-)
> Nie słyszałem jak pracuje, ale do tego hałasu można się chyba łatwiej
> przyzwyczaić niż do wydawania kosmicznych kwot na zasobniki.

Mozna. Ale jak ją usłyszałem to sie zszokowałem. Podejrzewam, że z 5150
tak źle nie jest

> Ale to (tylko) 100 zł, a głowica do Canona ponoć kosztuje 160, a to
> koszt samej głowicy + koszty wymiany, więc wyjdzie pewnie ze 200 zł.

Wymieniasz sam więc tylko 160 zł. Niektorzy zużyją kilkanaście
zasobników i nie trzeba wymieniać głowicy. Pojemnik HP nie wytrzyma
tyle.

> A ile może maksymalnie stać bezczynnie aby nic się nie stało?

Tego nikt nie powie. To zależy jakiego tuszu uzywasz, czy używasz cały
czas tego samego, klimatu w pokoju.

> W archiwum znalazłem też następujące opinie: http://42.pl/url/42n oraz
> http://42.pl/url/42o i jeśli ktoś twierdzi, że po 5 wymianach
> kardridży zużyła mu się głowica, to ja już nic nie rozumiem.

To było po 3 latach. 3 lata to spory czas. Pewnie nie używał drukarki
przez jakiś czas. Dalej uważam, że koszty eksploatacji Canona są
nizsze. A jeżeli nie drukujesz dużo to różnica bedzie niewielka...

> Zresztą
> co to oznaczy zużyła się? Dysze się zapchały? To chyba można próbować
> udrożnić... A może chodzi o jeszcze coś innego??? Tego typu opinie
> właśnie mnie zniechęcają ;-(

To jest wada i zaleta. Wada - zapychanie, zaleta - tani tusz. Nie raz
słyszałem o zapchanych głowicach w Canonie. Ale jeżeli myślisz, że HP
będzie ci służył lata to możesz sie zawieść. Zwalone pobieranie
papieru, pogorszajaca sie jakość wydruku - ostatnio moja HP610 umarła
śmiercią naturalną. Włączyłem, zapuściłem drukowanie, zaczęła pobierać
papier, nic nie drukowała, tylko bez przerwy pobiera papier:) Czas
odejśc na emeryture:)

> Płynem do udrażniania dysz, tak? A czy nie wiąże się to czasem z
> demontażem głowicy?

Wkładanie do wody wiąże sie. Ale przeczyszczanie pojemnikiem z płynem -
nie...

> Przepraszam za swoje upierdliwe podejście do tego tematu, ale naprawdę
> chciałbym dokonać właściwego wyboru, a różnorodność poglądów na ten
> temat naprawdę mi tego nie ułatwia.

Życie:) Osobiście w tej chwili korzystam z Epsona C64. Przyjemna
drukarka - niezbyt szybka, ładnie wygląda, oddzielne pojemniki z kazdym
tuszem(spora oszczędność, w kolorze pod wzgledem kosztów HP i Canon sie
chowaja, mowie o oryginalnych zasobnikach), tusz pigmentowy -
wodoodporny (co daje bardzo trwały wydruk), w czerni troche droższa.
Zamienniki za 28 zł można dostać Active Jet. Głowice zintegrowane.
Używam już jakiś czas i nie ma z nimi problemu. Bardzo cicha. Nie ryczy
jak i350. Nie drukuje A4 bez marginesu. Nie napełnisz kartridża.
Zastępcze za 28 zł ActiveJet.

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200) | Epox 8KRA2+ | Kingston 2x256 PC 3200