Re: Który model HP jest najtańszy w eksploatacji?

Autor: chairon (chairon_at_interia.SKASUJ-TO.pl)
Data: Tue 13 Apr 2004 - 22:12:14 MET DST

Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl> napisał(a):

> HP 5150 - solidna drukarka, zbiera same dobre opinie, dośc droga w
> eksploatacji, refille na allegro 2x20ml po 15 zł.

Nie spotkałem za tak niską cenę, ale akurat tym towarem interesuję się od
niedawna.

> Drukarki HP maja
> problemy z podajnikiem papieru(sam mam HP 610, pobiera kilka kartek,
> bardzo denerwujące)

Ale to i tak mniejszy problem niż zaschnięty atrament w dyszach głowicy ;-)

> Canon i350 - brzydka:),naprawde głośna, bardzo szybka, ta którą
> drukowałem miała problem przy drukowaniu zdjęć(jakość zdjęcia
> pogorszała sie pod koniec zdjęcia), tusze za 10 zł(firmy Modecom),
> łatwiejsza wymiana tuszu, jeżeli drukujesz sporo to nie powinieneś sie
> martwić o głowice.

Fakt, urodziwa nie jest ;-)
Nie słyszałem jak pracuje, ale do tego hałasu można się chyba łatwiej
przyzwyczaić niż do wydawania kosmicznych kwot na zasobniki.

> Głowica może ci sie zapchać i w HP, a to już oznacza wydatek rzędu 100
> zł na nowy tusz. Ceny głowicy do i350 nie znam. Staram sie dowiedzieć:)

Ale to (tylko) 100 zł, a głowica do Canona ponoć kosztuje 160, a to koszt
samej głowicy + koszty wymiany, więc wyjdzie pewnie ze 200 zł.

> O zapychanie głowic aż tak bardzo bym sie nie bał. To sie dzieje
> przewaznie u osób, które używały nieoryginalnego tuszu i nie drukowały
> przez dłuższy czas.

A ile może maksymalnie stać bezczynnie aby nic się nie stało?

W archiwum znalazłem też następujące opinie: http://42.pl/url/42n oraz
http://42.pl/url/42o i jeśli ktoś twierdzi, że po 5 wymianach kardridży
zużyła mu się głowica, to ja już nic nie rozumiem. Zresztą co to oznaczy
zużyła się? Dysze się zapchały? To chyba można próbować udrożnić... A może
chodzi o jeszcze coś innego??? Tego typu opinie właśnie mnie zniechęcają ;-(

> Wtedy zawsze można użyć gorącej wody lub pustego pojemnika z płynem
> do przeczyszczania głowicy.

Płynem do udrażniania dysz, tak? A czy nie wiąże się to czasem z demontażem
głowicy?

Przepraszam za swoje upierdliwe podejście do tego tematu, ale naprawdę
chciałbym dokonać właściwego wyboru, a różnorodność poglądów na ten temat
naprawdę mi tego nie ułatwia.

--
chairon