Re: Karta gwarancyjna ?

Autor: Michal Bien (mbien_at_wywalto.uw.edu.pl)
Data: Tue 13 Apr 2004 - 16:31:56 MET DST

Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Najprawdopodobniej siadł mi dysk - dzwonię do sklepu gdzie go kupiłem
> a oni mi się pytają o kartę gwarancyjną ale ja takiej nie mam (na 95%
> nie dostałem). Czy naprawdę jest ona konieczna?

            Jesli chcesz dochodzic uprawnien w trybie gwarancji - tak.

> Mam przecież paragon i naklejki na HD?

            Sticker jest tylko tzw. znakiem identyfikacyjnym, tak samo paragona
swiadczy wylacznie o tym ze dana rzecz kupiles tego a tego dnia w tym a tym
sklepie. Dobrze ze go masz. O ile dysk byl kupiony po 01.01.2003 r. to
mozesz reklamowac go w trycie niezgodnosci z umowa [2 lata o ile nie
postanowiono inaczej], jesli wczesniej to rekojmia ale tej okres juz minal
bo przy sprzedazy wynosi 1 rok.

> A co do naklejek to oprócz naklejki sklepu jest także naklejka Action
> czy u nich coś załatwię ?

            Raczej nie, chyba ze cos sie zmienilo. Mozesz probowac skontaktowac
sie z producentem dysku - po numerach seryjnych sprawdzisz czy jest jeszcze
objety gwarancja producenta. Jesli tak mozliwe jest odeslanie go
bezposrednio do niego. Takie przypadki juz sie zdarzaly zakonczone
sukcesem, co ciekawe w opisanych wyzej okolicznosciach wspomniany
warszawski Action2 nie chcial posredniczyc, mimo ze jest dystrybutorem
Seagae a przez niego przeszl te dyski [stickery Action] - co zrobic taki
kraj - w przypadku uprawnin konsumenckich blizej nam do Bialorusi niz np:
Holandii :/
Jesli ostatnio cos sie zminilo to prosze o informacje na forum grupy, bo
mozliwe ze sam bede musial uzerac sie bezposrednio z serwisem Seagate na
Europe.

> PS.Nie wiecie ile było gwarancji na Seagate U6 60GB

            NA gruncie polskiego prawa o ile nie zastrzezono inaczej - 1 rok, ale
do tego potrzebna jest pisemna gwarancja. Gwarancja producenta wynosila
AFAIR 3 lata, ale trzebaby to dokladnie sprawdzic - minelo sporo czasu a
pamiec jest zawodna :/

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700_at_2000+ 1,5V; 640MB PC133 RAM Inf/Spec;TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; TV/FM PV-BT878+/wFM; SBLive1024&U.WS303/WG902