Serial ata. to sprzet czy soft?

Autor: Novice (baca_at_silesianet.pl)
Data: Mon 12 Apr 2004 - 00:27:48 MET DST

Czesc. Moj konfig jest nastepujacy:

Plyta gigabyte ga-8sg800 procesor p4 2.4 ghz 1 giga ramu (512 noname,
256+256 kingston) gforce fx 5200 ultratd vivo, cdrw aopen , dvd, kontroler
serial ata sil 3112 (digitus connect), dysk ata 100 80gb barracuda oraz dysk
sata wdc 120GB.

Podczas instalacji xp ( i pewnie dowolnego systemu) wszystko przebiega
prawidlowo tzn. f6 sterowniki sata i leci dalej. system niby ok ale:
po pewnym czasie jak np. kopiuje z ata na sata za pomoca total commandera
lub exploratora to wszystko nagle stoi w miejscu czyli myszka
(optyczno-radiowa na usb) przestaje reagowac. po chwili (dobre 20 sekund)
wraca wszystko do normy ale dysk sata juz nie. tzn. jest widoczny jak i ala
reszta. teraz dowolne klikniecie na czymkolwiek zawiesza caly system.
XP mam zainstalowany na ata. dzieje sie tak z sp1 i bez niego.
Te same objawy gdy system instaluje na sata ( normalnie mam xp na ata + sata
jako dodatkowy )
Zauwazylem tylko ze jesli spowolnie transfer to wszystko prebiega sprawnie
czyli system sie nie blokuje przy kopiowaniu. Spowalniam np. robiąc hashing
plikow poprzez dc++.

Prosze o pomoc bo ta sytuacja jest dla mnie bardzo irytujaca i powoli
dochodze do zalozenia, ze lepiej kupic drugi dysk ata a nie jakies badziewne
sata.

Z gory dziekuje za pomoc.