jaki win os dla najlepiszej wydajnosci?

Autor: Ambro [wawa] (ambro2zaduzospamu_at_op.pl)
Data: Fri 09 Apr 2004 - 00:43:54 MET DST

Witam,
wiem ze to grupa czysto sprzetowa, ale pytanie jest z pogranicza "hard" i
"soft" wiec chyba mozecie mi pomoc :)
Moj sprzet to:
Abit SE6
Celeron Coppermine 633_at_855, fsb 66_at_90, 1.8V, Zalman cnps3100+ (30st.C idle,
40-45 stress)
512 mb sdram
Graf. ATI Radeon 8500LE vivo, taktowanie standardowe 250 jadro, 230 pamiec,
aktualnie chodzi na 260/250
HDD IBM 15GB 7200rpm
cdrw liteon 32/12/40
dvd toshiba 12x
sblive platinum

obecnie dzialam na winxp pro, jednak niedlugo przesiadam sie na linuxa.
chcialbym sobie zostawic ok 3-4GB na winde, zeby czasem w cos windowsowego
pograc :) i tu pytanie - jaki na tych 3-4GB postawic windows, zeby jak
otrzymac jak najwieksza wydajnosc? przy moim sprzecie kazda klatka na
sekunde wiecej poprawia komfort gry :) do dyspozycji mam jeszcze win98se i
winMe. Zostac przy xp czy 'cofnac' sie? o ile wiem, xp bardzo pozytywnie
wplywa na wydajnosc przy dobrym sprzecie, obawiam sie ze na moim moze ja
troche hamowac. DO tej pory specjalnie nie narzekalem (pecet sprawowal sie
normalnie - jak na swoje mozliwosci), lecz obawiam sie, ze na takiej, dosc
malej partycji moze nie wyrabiac. co o tym sadzicie?
tak przy okazji - czy na innym win jest szansa zeby popchnac procek do pracy
na fsb 100? Od jakiegos czasu jest to moj niedoscigniony cel - probowalem
roznymi sposobami, ale nic nie skutkuje :( podnosze napiecie do 1.9V, winxp
sie uruchamia, ale albo po pol godziny obciazenia "wysiada", albo wylacza
'stresujaca' aplikacje, albo wywala niebieski ekran. Wiem, ze byc moze po
prostu procek juz dalej nie wyrobi, ale moze cos sie jeszcze da zrobic.

dziekuje bardzo za pomoc i pozdrawiam
AMbRO