Re: Jakie dyski do RAID'a???

Autor: Wiesław Lubas (vieniu_at_math.put.poznan.pl)
Data: Mon 05 Apr 2004 - 23:05:24 MET DST

"axial" <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl> wrote in message

> A kolega rozumie co oznacza: "bez problemu "?
> I co oznacza termin "spodziewany transfer"? :)

Bez problemu oznacza - poprawnie w sensie możliwości powtarzalnego odczytu i
zapisu :-)

Spodziewany wzrost wydajności - znacząco* szybsze transfery i/lub czas
dostępu** niż w przypadku pojedynczego dysku twardego.

> Myślę, że transfer na poziomie 70MB/s nie jest grzechem,
> a na liście pojawiły się ostatnio informacje, że te dyski
> w ogóle nie chcą współpracować jako macierz...
> Dlatego te plotki dementuję....

Ja takich plotek nie widziałem.
ponawiam pytanie przedmówcy: czym to zmierzyłeś?

> Jeżeli ktoś spodziewa się większego transferu to niech zaiwestuje w dyski
> 15Krpm....
> lub macierz z 4-ema dyskami.

lub z 8-mioma.
A lepiej(taniej?!) podłączyć 2 (słownie: dwa) dyski inne niż cztery
Barracudy***

BTW: IMHO 15k RPM poprawi czas dostępu, ale transfer już nie tak znacząco.
Do bazy danych owszem, do video - nie warto.

WL

* znacząco - w moim wypadku należy rozumieć 40% lub więcej przyrostu
szybkości sekwencyjnego transferu abym uznał grę za wartą świeczki

** niepotrzebne skreślić, zalezy od oczekiwań użytkownika (zastosowania).

*** lub też inne, kiepsko oprogramowane na potrzeby RAID, o których nie wiem