Re: dźwięk mint 3d 5.1ch - pytanko

Autor: Marcin Kapski (admin_at_bbi.plNOSPAM)
Data: Mon 05 Apr 2004 - 02:28:44 MET DST

Użytkownik "Andrx" <approved_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> mam taka sobie karte muzyczna mint-a 5.1 ch/ i nasuwaja mi sie takie
> pytania/
> 1. jakie sa najnowsze wersje sterownikow i audiodemo do karty j.w./
> szperalem na necie i posciagalem sobie j.w. w wersji setupow:
> driver - setup v. 1.0.0.28
> audio demo - setup v. 5.52.164.0
> czy kierujac sie tymi numerami setupow uzyskuje pewnosc
> ze ta sa najnowsze wersje ?

raczej tak

> 2. u qmpla na karcie muzycznej "jakis sb live" taka aplikacja a la
audiodemo
> ma ciekawa funkcje/ mianowicie mozna tam ustawic czestotliwosc
> niskich tonow ponizej ktorych sa one przekierowywane na subwoofer ( z
> satelit )/
> dzieki temu unika sie 'harczenia' satelit przy wyeksponowaniu basow
> na equalizerze/ czy jest jakikolwiek programik pod mint'a, ktory
> umozliwial by podobny manewr ?
> jak na razie satelity strasznie "harcza"

Z tego co się orientuję to SB Live 5.1 ma to realizowane sprzętowo - tak
samo jak dekodowanie Dolby Digital 5.1

> dzieki za odzew/
> ewentualnie prosilbym jeszcze o jakies przykladowe modele
> kart muzycznych w cenie do 200 zl, ktore daja lepsze wrazenie
> dzwieku przestrzennego/
> thx
> Andrx

W tej cenie nie polece nic innego niż SB Live 5.1
Zresztą "wrażenie" o którym mówisz w dużej mierze zależy od głośników i
jakości Subwoofera.
Nie wspomnę już że tą przestrzeń trzeba by jakoś generować. Jak chcesz to w
Grach, to gra musi obsłużyć układy dźwiękowe (np EAX lub cos takiego)
Jak filmy, to musisz mieć film nagrany w AC3 (DD5.1) lub DVD z wielokanałową
ścieżką + dekoder (najplepiej sprzetowy - SB Live 5.1).

A jak chcesz się pobawić, to niestety ci nie odpowiem