Re: Problem z serwisem!

Autor: Michał (michalt4_at_wp.pl)
Data: Sat 03 Apr 2004 - 12:06:02 MET DST

> Problem to temperatura!! poczytaj specyfikacje procka a dowiesz sie, ze
> 90C to bardzo wysoka temperatura jak na ten procek ... przy takiej
> temperaturze bledy obliczen i restarty kompa to normalna sprawa!
> Nawet te 75C to duzo wiec nie dziw sie, ze takie efekty specjalne masz.
> Inna sprawa to pamiec ... sprawdz na innym kompie czy przy pracy
> na 400'ta bedzie sie sypala.
>
> Przyczyn przegrzewania procka moze byc kilka:
> - nieoryginalny cooler za 35zl:)
> - nadgorliwy serwisant zerwal taka "nieprzydatna" warstwe termoprzewodzaca
> - pekniety koszyk trzymajacy cooler
> [...]

 Kupywałem BOXa więc mam oryginalny cooler dostarczany przez Intela, do
 oobudowy wsadziłem dodatkowy wentylator, koszyk nie jest pęknięty, a
 past termoprzewodzących sprawdziłem kilka, w każdym razie pasta na
 procesorze jest. Pamięć jak pisałem sprawdzałem u siebie w memteście
 i przez 7 godzin nie miałem błędów. Co do restartów, to
 zdarzają się nietylko przy 100% pracy procesora, ale też powiedzmy
 przy normalnej pracy, np przeglądaniu zasobów sieci, temperatura
 przeważnie wtedy wynosi około 50C, więc nie jest dużo,
 a w praimie nieczasami procesor nie zdąży się nagrzać nawet do 65C,
 bo błędy wywala po dosłownie paru sekundach. Poza tym zdaje mi się,
 że to nie jest wina procesora, tylko płyty, bo już kilka razy w
 speedfanie miałem błędy SMbusa i kompletnie nie wiem czemu.