Re: Cichy PC czyli chlodzenie woda :)

Autor: Jarek (chio_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Thu 01 Apr 2004 - 18:19:55 MET DST

Uważam że Papsty nie są warte swej ceny(69zł). Są to poprostu ciche wentyle
z obniżonymi obrotami + drogie bajery które w praktyce niewiele dają.
Arctic(19zł) przy temp powietrza 30st nie jest głośniejszy, a jeżeli już
jest to minimalnie. To że przy wyższych temp kręci się szybciej uważam
raczej za zaletę :).
Wentyl w VGA silencer(69zł) ledwo się kręci i naprawdę go niesłychać, a
chłodzi całkiem nieźle. Niestety, pasuje tylko na Radeony i GF3. HeatPipe
Zalmana kosztuje 120zł i bez wiatraka napewno nie jest lepszy.
Jeśli chodzi o wentyle na proca to uważam że mogą być lepsze od
Arctica(45zł), ale są dużo droższe, no i rzadko mają uzależnione obroty od
temp radiatora.
Jarek.

Użytkownik "Grzegorz" <niemamadresu_at_yahoo.com> napisał w wiadomości
> [...]
około
> ---->200zł.
>
> <ciach>
>
> No właśnie, jeśli masz wolne 200 zł to zainwestuj w Papsty (te hałasujące
na poziomie 12 dB). Na
> grafikę najlepiej założyć jakieś pasywne chłodzenie -- jeśli dobry sprzęt
to może Heat Pipe ale
> jeśli słabszy (np. Riva tnt 2 :) ) to wywal wiatrak i stary radiator jeśli
za mały (jak to zrobić
> służę pomocą) i załóż odpowiedni radiator. Daje dokładnie 0 dB :)
> Na procesor jakiś pióropusz a nad nim Papst lekko zwolniony, do zasilacza
Papst (albo też spowolnić,
> albo kupić zasilacz z termistorem.). Na dysk albo gumki ze słoików mamy,
albo poszperać na Allegro.

> Prawie wszystkie z powyższych pomysłów wcieliłem w życie. Mam tylko
problem z wymianą wentylatora w