Re: BIOS Compaq Armada?

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Tue 30 Mar 2004 - 22:15:50 MET DST

Użytkownik "Hobbit" <bogusia_at_gazeta.pl.xx> napisał w wiadomości
> Był 29 marzec (poniedziałek) godzina 23:40, gdy *Michal Kawecki*
> napisał(a) i ogłosił(a) na - pl.comp.pecet
>
> [ciach]

> Niestety, nie działa i nie mogę wejśc do BIOS. COM1 zawsze rozpoznaje
> myszkę serial, a później instaluje PS/2. Dam sobie spokój. Oddam
> gościowi i niech on się martwi. Ten notebook był mi potrzebny tylko
> jako "czytacz" central w firmach i jako "czytacz" urządzenia do
> diagnostyki silników. Dzięki za pomoc :)

Ale to fajny sprzęcik do takich celów i szkoda go oddawać ;-). Sam w tej
chwili flashuję spod swojego notebooka tuner TV-SAT, bo to jedyny sprzęt
jaki mam, na którym bez zarzutu działa COM pod Win95. Spróbuj tak:
uruchom BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com (nie
instaluj), zmniejsz pierwszą partycję o około 10 MB i przesuń ją do
przodu zwalniając miejsce na początku dysku. Potem zgraj do pliku na
dyskietce kopię MBR (opcja Backup MBR). Następnie usuń wszystkie
partycje (tak, to nie pomyłka). Po restarcie uruchom z dyskietki program
""Computer Setup for Portables" i zainstaluj go na dysku; bez obaw - nic
nie stracisz. Uruchom setup BIOS-u i zmień co masz w nim zmienić. Na
koniec ponownie uruchom BootIt i po prostu wykonaj polecenie "Undelete"
dostępne w menu BootIt, które błyskawicznie wyszuka i odtworzy twoje
usunięte partycje pozostawiając nową partycję diagnostyczną bez zmian. I
tyle. No może jeszcze trzeba będzie ustawić odzyskaną partycję systemową
jako aktywną, inaczej zawsze będzie się uruchamiał setup BIOS-u.

W razie jakichkolwiek problemów przywróć z kopii swój MBR i partycje
wrócą.

/odpowiadając zmień px na pl/