Re: BIOS Compaq Armada?

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 23:40:33 MET DST

Użytkownik "Hobbit" <bogusia_at_gazeta.pl.xx> napisał w wiadomości
> Był 26 marzec (piątek) godzina 11:33, gdy *Michal Kawecki* napisał(a)
> i ogłosił(a) na - pl.comp.pecet

> Niestety, człowiek od którego kupiłam wyrzucił wszelkie instrukcje i
> opisy, bo... były po angielsku!

;-))

> U mnie sytuacja jest taka, że wykrywa mi myszkę podłączoną do COM1, a
> później instaluje ją jako PS/2. Myszka w PS/2 działa a w COM1 nie.
> COM1 jest potrzebny do współpracy z centralą telefoniczną
> (programowanie, zerowanie itp.) i do współpracy z urządzeniem
> testującym silniki samochodów.
> Nie wiem co z tym zrobić.

Armada ma dwa porty COM: jeden wyprowadzony na zewnątrz i jeden
wbudowany na płycie głównej do komunikacji po IrDA. Oba mogą być
swobodnie konfigurowane w BIOS-ie. Gładzik działa na PS/2. Zewnętrzną
myszkę można podpiąć zarówno do PS/2 (bez restartu komputera), jak i do
COM, i będzie działać równolegle z gładzikiem. W tym drugim przypadku
trzeba przeprowadzić procedurę wykrywania nowego sprzętu, u mnie
znalazła ona mysz standardową szeregową.

Do BIOS-u dostaniesz się po instalacji wskazanego przeze mnie programu
na dysku. Niestety zakłada on sobie własną ukrytą partycję wielkości ok.
7 MB na początku dysku i nie jestem pewien, co zrobi jak znajdzie na
dysku już istniejące partycje; na wszelki wypadek zrób sobie ich kopię.
Być może uda się wejść do konfiguracji BIOS-u bezpośrednio z dyskietki,
ale nie gwarantuję.

/odpowiadając zmień px na pl/