Re: Gdzie informacje o dyskach 2,5'' -notebookowych

Autor: Saiko Kila (fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 23:29:20 MET DST

Proces "Olek." <olek-2020_at_o2.pl> zwrócił błąd:

> Gdzie szukac informacji o dyskych 'notebookowych' 2,5'' - czy jest
> jakas grupa o tej tematyce?

Jest grupa anglojezyczna: comp.sys.laptops, na ktorej mozesz czasem
poczytac o problemach z konkretnymi dyskami.

> a moje pytnaia to:
> jakie dyski 2,5 calowe uwazacie za najlesze? po pierwsze pod wzgledem
> bezawaryjnosci i co rownie wazne jak najbardziej energooszczedne

To chyba jakies badania statystyczne sa potrzebne i to na wieksza skale ;)
Moim bardzo subiektywnym zdaniem calkiem niezle sa dyski Hitachi/IBM (teraz
juz chyba tylko Hitachi, tylko marke od IBM zachowali).

> Widze ze na dyskach pisze przewaznie jaki jest pobor pradu i tak - w
> jednych jest 0,45 A (seagate) poprzez 0,55A (fujitusy chyba) a w
> toshibie 0,7A (albo 0,75)
> jak ma sie to do rzeczywistosci? czy faktycznie sa takie duze roznice?

Tak. Dyski nawet o tej samej pojemnosci sa wykonane w roznych
technologiach. Sa spore roznice nawet u jednego producenta.

> Dysk nie bedzie montowany do notebooka ale malego urzadzenia zalisanego
> akumulatorkiem 1 Ah - czyli niewielkim, wiec oszczednosc 20- 30% w
> podobrze pradu jest bardzo wazna.

To moze dysk 1.8" ? Zjada wlasnie okolo 30-40% mniej pradu niz podobny 2.5"
i jest sporo lzejszy. Jest tez bardziej kosztowny, ale jesli to jednorazowy
wydatek, to czemu nie ?

BTW. Historie kilku przelomow w technologii dyskow mozna znalezc tu:
http://www.disktrend.com/5decades2.htm
Na tym serwerze znajdziesz byc moze cos, co Cie zainteresuje.

> pozdrawiam
> Olek

Pozdrawiam,
Saiko

PS. Mam dziwne uczucie deja vu... Chyba znowu musze sie leczyc. ;-)

--
Saiko Kila -- Adres jest w ROT13. Proszę usuń "cutme." -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze